Paperiliiton ylityökielto jatkuu

Tiedotteet, Uutiset 03.11.2017

Paperiliiton hallitus keskusteli tänään tes-tilanteen tulevista vaihtoehdoista. Hallituksen jäsenet kertoivat myös tänään alkaneen ylityökiellon vaikutuksista.

Ylityökielto paperiteollisuuden työpaikoilla jatkuu. Paperiliiton hallitus ei päättänyt uusista työtaistelutoimista, mutta valtuudet niiden aloittamiseen on edelleen liiton työehtosopimusneuvottelukunnalla.

Sopimuksettomasta tilasta huolimatta Paperiliitto korostaa valmiuttaan asiallisiin ja tasapuolisiin neuvotteluihin. Liiton hallituksen mielestä tulevassa työehtosopimuksessa tulee näkyä myös Paperiliiton tavoitteet. Sopimus ei voi olla pelkästään yksipuolisesti työnantajan sanelema.

Ylityökiellolla Paperiliitto luo painetta Metsäteollisuuden suuntaan, jotta sopimukseen päästäisiin.