Paperiliitolla valmius aitoihin neuvotteluihin

Tiedotteet, Uutiset 09.09.2013

Paperiliitto on valmis neuvottelemaan Metsäteollisuus ry:n kanssa aidosti kasvu- ja työllisyyssopimuksen mukaisesti.

Ensimmäisten tunnustelujen perusteella tätä valmiutta ei kuitenkaan tunnu olevan työnantajapuolella.
Paperiliitto ei tule hyväksymään heikennyksiä työehtosopimuksen teksteihin. Metsäteollisuus tavoittelee muun muassa työajan pidentämistä, joustojen lisäämistä ja työnjohdon direktio-oikeuden lisäämistä.
300 paperiliittolaista luottamushenkilöä käsittelee sopimustilannetta 24.–25.9. liiton ajankohtaispäivillä Helsingissä.
Paperiliiton ja Metsäteollisuus ry:n välinen työehtosopimus on voimassa vuoden 2014 huhtikuun loppuun saakka. Paperiliiton muiden sopimusalojen neuvottelut ovat käynnistymässä.
Alakohtaiset neuvottelut tulee käydä 25.10. klo 16.00 mennessä, jonka jälkeen työmarkkinoiden keskusjärjestöt arvioivat sopimuksen kattavuutta ja edellytyksiä kasvu- ja työllisyyssopimuksen solmimiselle.