Pääluottamusmiehet vetosivat UPM:ään

Uutiset 13.04.2022

UPM:n paperiliittolaiset pääluottamusmiehet vaativat avoimessa kirjeessä Communication Papersin neuvottelujen jatkamista pikimmiten.

Avoin kirje UPM:lle: Jussi Pesonen, Riitta Savonlahti, Jyrki Hollmén, Antti Hermonen

13.4.2022

Hyvä UPM:n edustaja,

sovittelija on antanut tähän mennessä neljä sovintoesitystä Paperiliiton ja UPM:n liiketoimintojen työehtosopimusneuvotteluissa Communication Papersia lukuun ottamatta. Myös sen osalta pitää saada nopeasti aikaan ratkaisu ja sitä kautta kaikille UPM:llä työskenteleville Paperiliiton jäsenille uudet yrityskohtaiset työehdot voimaan, lakko loppumaan ja työntekijät palaamaan töihin tekemään tuotantoa ja tulosta yhdessä sovituilla työehdoilla.

Paperiliiton neuvottelijat ovat tehneet väsymättä työtä työntekijöiden etua valvoen, alan vetovoimaisuuden puolesta ja edustamiemme työntekijöiden työehtosopimusten sopimiseksi yhdessä. Ratkaisuja on vaikeuksista huolimatta saatu aikaan. Me UPM:n paperiliittolaiset pääluottamusmiehet emme voi hyväksyä sitä, että Communication Papers on edelleen ilman sopimusratkaisua. Vaadimme neuvottelujen jatkamista välittömästi, jotta sopimusratkaisu saataisiin ennen huomista takarajaa ja kaikki sovintoesitykset olisi mahdollista hyväksyä yhtä aikaa.

Reilun sopimisen puolesta

Jouko Aitonurmi, pääluottamusmies UPM Rauma