Opas työtapaturmista

Jäsenasiat 24.01.2019

Paperiliitto julkaisi työpaikoille oppaan, joka auttaa työtapaturmien ja ammattitautitapausten selvittelyssä.

Kun sattuu työtapaturma, on tärkeää toimia oikein myös ensiavun jälkeen. Uhrin oikeudet toteutuvat parhaiten, jos tapaturman raportoinnissa tai tutkimisessa toimitaan oikein.

Paperiliiton julkaisema Työtapaturmaopas auttaa työturvallisuusasioiden parissa toimivia henkilöitä varmistamaan, että työtapaturmat tulevat asianmukaisesti tutkituiksi ja että tapaturman kohteeksi joutuneiden työntekijöiden oikeusturva toteutuisi. Yhtä hyvin opas on tarkoitettu kaikkien paperiliittolaisten käyttöön.

Oppaan voi lukea sähköisesti tai sen voi tulostaa. Oppaaseen liittyvän ohjejulisteen voit tulostaa tästä. Katso lisätietoja.