Neuvottelut jämähtivät

Tiedotteet, Uutiset 20.09.2017

Tes-neuvotteluja jatkettiin keskiviikkona tuloksetta.

Paperiliiton työehtosopimusneuvottelujen kuvio muuttui täysin, kun työnantajia edustava Metsäteollisuus ilmoitti, että teksteihin tehtävistä muutoksista ei voida keskustella.

Neuvotteluja jatkettiin keskiviikkona tuloksetta.

– Uutta neuvotteluaikaa ei ole sovittu. Paperiliiton hallitus käsittelee tilannetta kokouksessaan torstaina, sanoo Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.

Ennen pattitilanteen syntymistä tapaamisia on ollut sekä isojen tes-neuvottelukuntien että toimistojen neuvottelijoiden kesken.

Neuvottelutilanteen muutosta käydään läpi myös perjantaina 22.9. työehtopäivässä, jolloin koolla on sata paperiliittolaista luottamushenkilöä.

Paperiteollisuuden nykyinen työehtosopimus on voimassa 30.9. saakka tai tämänkin jälkeen niin kauan, kun neuvotteluja jatketaan.