Metsäteollisuus tarjoaa kesätöitä

Uutiset 07.02.2014

Metsäteollisuusyritykset tarjoavat tulevana kesänä yli 4000 kesäharjoittelu ja -työpaikkaa eri puolilta Suomea.

Metsäteollisuusyritykset tarjoavat  tarjoavat tulevana kesänä yli 4000 kesäharjoittelu ja -työpaikkaa eri puolilla Suomea, kertoo Metsäteollisuus ry. Kesätyötehtävät vaihtelevat tuotantotöistä erilaisiin tukitoimintoihin ja metsänhoitoon. Tarjoamalla kesätyö- ja harjoittelupaikkoja yritykset varmistavat sen, että kiinnostusta ja osaamista metsäteollisuuden töihin löytyy myös tulevaisuudessa.

Ensi kesänä metsäteollisuusyrityksissä on tarjolla myös noin 500 Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikkaa. Metsäteollisuus on solminut uudet Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoitteluohjelman sopimukset Paperiliiton lisäksi viiden muun ammattiliiton kanssa. Harjoittelun tavoitteena on saada peruskoulun yläluokkalaiset, kymppiluokkalaiset, ammattistarttilaiset ja lukiolaiset tutustumaan työelämään ja yrityksiin.

Kahden viikon kesäharjoitteluohjelman suorittamisesta suositellaan maksettavaksi 335 euron suuruinen kertakorvaus. Ohjelman toteuttamisella ei korvata normaalia kesätyötä eikä se ole ristiriidassa työsopimuslain ja voimassa olevien työvoiman vähentämistä, lisätyön tarjoamisvelvollisuutta tai takaisinottoa koskevien määräysten kanssa.

Koululaisten Tutustu työelämään ja tienaa tonni -kesäharjoitteluohjelmaa on toteutettu vuodesta 1992.

Lisää tiedotteita:

Takaisin Tiedotteet-sivulle