Lisää yrityskohtaisia sopimuksia

Uutiset 09.11.2021

Paperiteollisuuden yrityskohtaisia työehtosopimuksia on sovittu lähes 40 prosentille niiden piirissä oleville jäsenille.

Paperiliiton hallitus on hyväksynyt kolme uutta yrityskohtaista työehtosopimusta. Sopimukset on neuvoteltu Tervakoski Oy:n, Schaefer Kalk Oy:n ja Jujo Thermal Oy:n kanssa.

Hyväksyttyjen sopimusten palkankorotuksissa noudatetaan alalle muodostunutta linjaa ja työehdoissa runkona on paperiteollisuuden nykyinen työehtosopimus.

Viime viikolla sopimukset on allekirjoitettu DS Smithin ja MM Kotkamillsin kanssa. Sopimuksia on aiemmin hyväksytty myös Insta Automationille ja Mondi Powerflutelle. Työehdot on tähän mennessä sovittu lähes 40 prosentille niistä jäsenistä, joiden työpaikoilla noudatetaan paperiteollisuuden työehtosopimusta.

Paperiliitto jatkaa neuvotteluja paperiteollisuuden uusista työehdoista tavoitteenaan saada yrityskohtaiset sopimukset valmiiksi marraskuun loppuun mennessä. Nykyinen paperiteollisuuden työehtosopimus on voimassa 31.12.2021 saakka.

Lisää tiedotteita:

Takaisin Tiedotteet-sivulle