Liittokokous käsillä

Tiedotteet, Uutiset 16.05.2017

Paperiliiton 22. liittokokous pidetään 17.-18. toukokuuta 2017 Helsingissä.

Kokouksen yhteydessä kokoontuu myös Paperityöväen työttömyyskassan edustajisto. Kokouspaikkana on Helsinki Congress Paasitorni.

Liiton sääntöjen mukaan liittokokous on järjestettävä joka neljäs vuosi. Liittokokous määrittää seuraavan liittokokouskauden eli vuoteen 2021 asti liiton painopisteet ja toimintalinjat.

Lisäksi kokouksessa käsitellään ammattiosastojen ja hallituksen tekemät esitykset, käydään liiton ja valtuuston puheenjohtajien, hallituksen ja valtuuston jäsenten sekä varajäsenten vaalit, valitaan tilintarkastajat ja käsitellään hallituksen toimintakertomus edeltäneestä liittokokouskaudesta.

Liittokokousedustajat kootaan ammattiosastojen jäsenistä. Jokaisella osastolla on oikeus lähettää yksi edustaja kutakin alkavaa kahta sataa työmarkkinoiden käytettävissä olevaa jäsentä kohden. Tulevaan kokoukseen osallistuu 112 jäsentä 57 ammattiosastosta.

Työehtoihin eniten esityksiä

Paperiliiton ammattiosastot ovat tehneet liittokokoukselle yhteensä 222 esitystä. Näistä suurin osa koskee sopimustoimintaa. Työehtoasioita koskevia aloitteita tehtiin 134, työsuojelua 33 ja kansainvälistä edunvalvontaa 2 kappaletta.

Sääntöjä koskevia aloitteita tuli 24 ja järjestötoimintaa koskevia 23. Vaikuttaminen yhteiskuntaan tuotiin esiin 6 esityksessä.