Järjestöt vetosivat rokotusten puolesta

Uutiset 21.10.2021

Työmarkkinajärjestöt ovat esittänet vetoomuksen, että jokainen kantaisi vastuuta toisista koronaviruksen voittamiseksi.

Nyt kun yhteiskunta on avautumassa, riittämätön rokotekattavuus uhkaa jatkaa koronakriisistä kärsineiden alojen yrittäjien ja työntekijöiden kärsimyksiä pitkälle tulevaisuuteen.

- Vetoamme kaikkiin kansalaisiin, että he ottaisivat koronarokotteen mahdollisimman pian. Kysymys ei ole vain henkilökohtaisesta asiasta, vaan myös toisten kansalaisten suojelemisesta ja heidän oikeudestaan sairaanhoitoon sekä mahdollisuudesta toimeentulon hankkimiseen itselleen ja perheilleen, todetaan neljän työmarkkinajärjestön vetoomuksessa.

Vetoomuksella SAK, Akava, STTK ja EK toivovat itseltään ja kaikilta muiltakin vastuunkantoa ja koronaviruksen selättämistä ottamalla rokotukset. Järjestöt paheksuvat ravintolayrittäjiin ja työntekijöihin kohdistuvaa aggressiivista käytöstä, uhkailua ja liiketoiminnan häiritsemistä.

Työmarkkinajärjestöt: Jokaisen on kannettava vastuuta toisista koronaviruksen voittamiseksi 21.10.2021

25.10.2019
Neuvottelut alkoivat