ETUC patistaa UPM:ää neuvottelemaan

Uutiset 14.02.2022

Euroopan ammatillinen yhteisjärjestö on vakavasti huolissaan UPM:n johdon halusta murtaa Suomen toimivaa työehtosopimusjärjestelmää.

Suomalaiset ammattiliitot saavat yhteisjärjestö ETUCilta täyden tuen työtaistelulle UPM:n kanssa. Järjestö on lähettänyt UPM:n toimitusjohtaja Jussi Pesoselle kirjeen, jossa kehotetaan UPM:ää käymään aidot neuvottelut suomalaisten ammattiliittojen kanssa ja kunnioittamaan työntekijöiden oikeuksia ja ammattiliittojen toimintaa: UPM:n on edelleen sovittava työehdoista kaikkien työntekijäryhmien kanssa, myös toimihenkilöiden.

Järjestön pääsihteeri Luca Visentini ihmettelee kirjeessä, miten UPM:n toiminta ja vaatimukset on sovitettavissa yhteen FCS-sertifioinnin sosiaalisten standardien, YK:n globaaleja toimitusketjuja koskevan ihmisarvoisen työn tavoitteiden, EU:n julkisen rahoituksen saamisen ja Euroopan paperiteollisuusjärjestö CEPI:n vastuuvaatimusten kanssa. UPM on CEPIn jäsen.

Lisää tiedotteita:

Takaisin Tiedotteet-sivulle