Valokuvakisa ratkaistu

pe elok. 13 13:00:00 2021

Paperiliiton liittokokouksen alla pidetyn valokuvakilpailun pääpalkinnon voitti Pekka Lietepohjan kuva Ekskursio. Voittaja valittiin yleisöäänestyksellä.

”Kuva on otettu ekskursiolla vuonna 1976. Joukko Naantalin metsäkoulun perusoppijakson opiskelijoita oli kesäretkellä tutustumassa metsätalouden toimintoihin ja mm. paperitehtaaseen. Kuvassa henkii se, että olimme kaikki kovasti kiinnostuneita paperin tekemisestä 1970-luvulla. Emme osanneet ajatella, että koskaan tulisi aika, jolloin näitä koneita suljettaisiin.”, kertoo nyt jo eläkkeellä oleva metsäopetuksen lehtori Lietepohja.

Kuvan opiskelija on Reijo Ojala. Hän on toiminut viimeksi Luvian sahan puunhankinnan toimihenkilönä ja on nyt jo eläkkeellä.

Pekka Lietepohja kertoi hankkivansa palkintolahjakortilla vedostustarvikkeita pimiöönsä ja kiitteli kilpailuun osallistumisen piristäneen hänen valokuvaharrastustaan kovasti.

Paperiliiton 115-vuotissyntymäpäivien kunniaksi julistetussa valokuvakilpailussa palkittiin kaiken kaikkiaan yhdeksän kuvaajaa. Viikoittain valitut Viikon kuvat osallistuivat pääpalkinnon yleisöäänestykseen. Pääpalkinto oli 115 euron lahjakortti Telefoto-liikkeeseen.

Paperiliitto kiittää kaikkia kilpailuun osallistuneita.

Kuvamaistiaisia kilpailusta:
1. Pekka Lietepohja: Ekskursio
2. Juha Viitala: Neitokainen
3. Jori Nurkkala: Yön taikaa
4. Minna Pehkonen: Luostarinmäen käsityömuseo. Ainutlaatuisen puutaloalueen työläisten kaupunkihistoriaa.
5. Harri Nurminen: Raaka-ainetta

Kisan kuviin voi tutustua Instagramissa avainsanalla #paperiliitto115

Jäsentapahtumien kevät pääsi vauhtiin

Keilaturnaus jatkuu Valkeakoskella 12.5. saakka. Toukokuussa kisaillaan salibandyssa ja frisbeegolfissa. Kesäkuussa tarjolla on perhetapahtuma ja motoristien kokoontumisajot.

Tutustu tapahtumiin

Ammattiosastojen kevätkokoukset

Katso täältä oman osastosi kevätkokousajankohta ja lähde rohkeasti mukaan.

Ilmoittautuminen PowerParkin perhetapahtumaan on alkanut

Lisäksi ilmoittautuminen on käynnissä moneen muuhunkin jäsentapahtumaan. Tervetuloa mukaan!

Paperiliiton omistamien Holiday Club -lomaviikkojen haku meneillään

Varattaviksi tulevat viikot 23–52/2024

Metsä Group suunnittelee noin 100 miljoonan euron investointiohjelmaa pehmopaperitehtaalleen Mänttään.

Metsä Groupin työntekijät ovat tyytyväisiä yksilölliseen vuoro työaikamalliin. Joutsenon BCTMP-tehtaalla jokainen valitsi 12-tuntisen.

Paperiliiton ja yritysten väliset tes-neuvottelut ovat edenneet alkuvuodesta lähes suunnitelman mukaan. UPM:n liiketoimintojen kanssa neuvotellaan palkan tarkistusten sijaan koko työehtosopimuksesta.