Valokuvakisa ratkaistu

pe 13. elokuuta 2021 13.00.00

Paperiliiton liittokokouksen alla pidetyn valokuvakilpailun pääpalkinnon voitti Pekka Lietepohjan kuva Ekskursio. Voittaja valittiin yleisöäänestyksellä.

”Kuva on otettu ekskursiolla vuonna 1976. Joukko Naantalin metsäkoulun perusoppijakson opiskelijoita oli kesäretkellä tutustumassa metsätalouden toimintoihin ja mm. paperitehtaaseen. Kuvassa henkii se, että olimme kaikki kovasti kiinnostuneita paperin tekemisestä 1970-luvulla. Emme osanneet ajatella, että koskaan tulisi aika, jolloin näitä koneita suljettaisiin.”, kertoo nyt jo eläkkeellä oleva metsäopetuksen lehtori Lietepohja.

Kuvan opiskelija on Reijo Ojala. Hän on toiminut viimeksi Luvian sahan puunhankinnan toimihenkilönä ja on nyt jo eläkkeellä.

Pekka Lietepohja kertoi hankkivansa palkintolahjakortilla vedostustarvikkeita pimiöönsä ja kiitteli kilpailuun osallistumisen piristäneen hänen valokuvaharrastustaan kovasti.

Paperiliiton 115-vuotissyntymäpäivien kunniaksi julistetussa valokuvakilpailussa palkittiin kaiken kaikkiaan yhdeksän kuvaajaa. Viikoittain valitut Viikon kuvat osallistuivat pääpalkinnon yleisöäänestykseen. Pääpalkinto oli 115 euron lahjakortti Telefoto-liikkeeseen.

Paperiliitto kiittää kaikkia kilpailuun osallistuneita.

Kuvamaistiaisia kilpailusta:
1. Pekka Lietepohja: Ekskursio
2. Juha Viitala: Neitokainen
3. Jori Nurkkala: Yön taikaa
4. Minna Pehkonen: Luostarinmäen käsityömuseo. Ainutlaatuisen puutaloalueen työläisten kaupunkihistoriaa.
5. Harri Nurminen: Raaka-ainetta

Kisan kuviin voi tutustua Instagramissa avainsanalla #paperiliitto115

Mitä kesätöiden jälkeen?

Joko liityit jäseneksi? Jäsenyys jatkuu, vaikka työsuhteesi päättyisi. Ilmoita muutoksista eAsioinnissa tai jasenrekisteri@paperiliitto.fi. Muista uusia jäsenmaksun perintäsopimus, kun uusi työsuhde alkaa.

Liity jäseneksi tai tee uusi perintäsopimus