Valokuvakisa ratkaistu

pe elok. 13 13:00:00 2021

Paperiliiton liittokokouksen alla pidetyn valokuvakilpailun pääpalkinnon voitti Pekka Lietepohjan kuva Ekskursio. Voittaja valittiin yleisöäänestyksellä.

”Kuva on otettu ekskursiolla vuonna 1976. Joukko Naantalin metsäkoulun perusoppijakson opiskelijoita oli kesäretkellä tutustumassa metsätalouden toimintoihin ja mm. paperitehtaaseen. Kuvassa henkii se, että olimme kaikki kovasti kiinnostuneita paperin tekemisestä 1970-luvulla. Emme osanneet ajatella, että koskaan tulisi aika, jolloin näitä koneita suljettaisiin.”, kertoo nyt jo eläkkeellä oleva metsäopetuksen lehtori Lietepohja.

Kuvan opiskelija on Reijo Ojala. Hän on toiminut viimeksi Luvian sahan puunhankinnan toimihenkilönä ja on nyt jo eläkkeellä.

Pekka Lietepohja kertoi hankkivansa palkintolahjakortilla vedostustarvikkeita pimiöönsä ja kiitteli kilpailuun osallistumisen piristäneen hänen valokuvaharrastustaan kovasti.

Paperiliiton 115-vuotissyntymäpäivien kunniaksi julistetussa valokuvakilpailussa palkittiin kaiken kaikkiaan yhdeksän kuvaajaa. Viikoittain valitut Viikon kuvat osallistuivat pääpalkinnon yleisöäänestykseen. Pääpalkinto oli 115 euron lahjakortti Telefoto-liikkeeseen.

Paperiliitto kiittää kaikkia kilpailuun osallistuneita.

Kuvamaistiaisia kilpailusta:
1. Pekka Lietepohja: Ekskursio
2. Juha Viitala: Neitokainen
3. Jori Nurkkala: Yön taikaa
4. Minna Pehkonen: Luostarinmäen käsityömuseo. Ainutlaatuisen puutaloalueen työläisten kaupunkihistoriaa.
5. Harri Nurminen: Raaka-ainetta

Kisan kuviin voi tutustua Instagramissa avainsanalla #paperiliitto115

Voimaa ja virtaa

Voimaa ja virtaa -hyvinvointitapahtuma järjestetään 30.11.-1.12. Imatran Kylpylässä. Ilmoittautua voi 14.11. saakka.

Lisätietoa tapahtumasta

Ilmoita jäsenrekisteriin, kun jäät eläkkeelle

Pidä liittosi ajan tasalla ja ilmoita tilanteesi myös silloin, kun jäät vanhuuseläkkeelle.

Holiday Club lomaviikkojen haku alkaa

Varauskalenteri aukeaa 1.11. klo 10.00. Ole kärppänä paikalla. Parhaat viikot menevät nopeasti.

Hyvän työn kierros loka-marraskuussa

SAK järjestää maksuttomia jäsentapahtumia työntekijän roolista siinä, miten tavoitella parempaa työelämää.

Kuusankoski vei vakuuttavasti Paperiliiton jalkapallomestaruuden.

UPM:n Tervasaaren tehtaassa Valkeakoskella ei ole aikoihin ollut normaalia vuotta, jolloin keskityttäisiin pelkästään työn tekemiseen.

Painava syy on edelleen olemassa. Hallituksen putkessa on uusia leikkauksia ja kurjistuksia palkansaajille