Sinivalkoinen kesäkansi vei voiton

pe tammik. 24 07:00:00 2020

Matias Stenman tähyilee laivan kannalla Pietarsaaren saaristoa vierellään Suomen lippu ja takanaan sininen taivas ja valkoiset pilvet. Viime kesäkuun kansijutun aiheena olivat oman maan aarteet eli Paperiliiton jäsenten vinkkaamat elämykset eri puolilta maata.

Parhaaksi valittu kansi sai 40 prosenttia kaikista annetuista 113 äänestä. Kannen kuvaaja on Päivi Karjalainen. Myös Mari Schildtin kirjoittama kansijuttu kiinnosti: se oli äänestäneiden mielestä kolmanneksi paras.

Toiseksi parhaaksi kanneksi lukijat äänestivät lehden numero 10, jossa Vapaa mies Jarkko Rokka nojaa moottoripyörään. Kolmanneksi eniten ääniä sai lehden numero 9:n kansi Myrkky grogilasissa.

Parhaaksi jutuksi lukijat valitsivat jutun kotkalaisen nuoren miehen ajatuksista. Toiseksi eniten ääniä sai kahden alkoholistin elämästä kertova Ikuinen vappu ja kolmanneksi eniten Kappale kauneinta Suomea, jonka kansikuva voitti kansiäänestyksen. Jutut on kirjoittanut freelancetoimittaja Mari Schildt.

Paras kansi

1. numero 5, 45 ääntä

2. numero 10, 14 ääntä

3. numero 9, 13 ääntä

Paras juttu

1. Tärkeintä on vapaus, numerossa 10, 13 ääntä

2. Myrkky grogilasissa, numerossa 9, 11 ääntä

3. Oman maan aarteet, numerossa 5, 9 ääntä

Vinkkaa aiheita ja anna palautetta

Mistä aiheista haluaisit itse lukea enemmän? Tiesithän, että lehti ilmestyy sekä verkkolehtenä verkkolehti.paperiliitto.fi että sähköisenä näköislehtenä Lehtiluukku-palvelussa.

Tunnetko hyvän tyypin, jota lehti voisi haastatella? Entä mitä lehdestä mielestäsi puuttuu?

Anna palautetta ja juttuvinkkejä aiheista ja haastateltavista vapaamuotoisesti sähköpostiosoitteeseen tiedotus@paperiliitto.fi.

Jäsentapahtumien kevät pääsi vauhtiin

Keilaturnaus jatkuu Valkeakoskella 12.5. saakka. Toukokuussa kisaillaan salibandyssa ja frisbeegolfissa. Kesäkuussa tarjolla on perhetapahtuma ja motoristien kokoontumisajot.

Tutustu tapahtumiin

Ammattiosastojen kevätkokoukset

Katso täältä oman osastosi kevätkokousajankohta ja lähde rohkeasti mukaan.

Ilmoittautuminen PowerParkin perhetapahtumaan on alkanut

Lisäksi ilmoittautuminen on käynnissä moneen muuhunkin jäsentapahtumaan. Tervetuloa mukaan!

Paperiliiton omistamien Holiday Club -lomaviikkojen haku meneillään

Varattaviksi tulevat viikot 23–52/2024

Metsä Group suunnittelee noin 100 miljoonan euron investointiohjelmaa pehmopaperitehtaalleen Mänttään.

Metsä Groupin työntekijät ovat tyytyväisiä yksilölliseen vuoro työaikamalliin. Joutsenon BCTMP-tehtaalla jokainen valitsi 12-tuntisen.

Paperiliiton ja yritysten väliset tes-neuvottelut ovat edenneet alkuvuodesta lähes suunnitelman mukaan. UPM:n liiketoimintojen kanssa neuvotellaan palkan tarkistusten sijaan koko työehtosopimuksesta.