Sinivalkoinen kesäkansi vei voiton

pe 24. tammikuuta 2020 07.00.00

Matias Stenman tähyilee laivan kannalla Pietarsaaren saaristoa vierellään Suomen lippu ja takanaan sininen taivas ja valkoiset pilvet. Viime kesäkuun kansijutun aiheena olivat oman maan aarteet eli Paperiliiton jäsenten vinkkaamat elämykset eri puolilta maata.

Parhaaksi valittu kansi sai 40 prosenttia kaikista annetuista 113 äänestä. Kannen kuvaaja on Päivi Karjalainen. Myös Mari Schildtin kirjoittama kansijuttu kiinnosti: se oli äänestäneiden mielestä kolmanneksi paras.

Toiseksi parhaaksi kanneksi lukijat äänestivät lehden numero 10, jossa Vapaa mies Jarkko Rokka nojaa moottoripyörään. Kolmanneksi eniten ääniä sai lehden numero 9:n kansi Myrkky grogilasissa.

Parhaaksi jutuksi lukijat valitsivat jutun kotkalaisen nuoren miehen ajatuksista. Toiseksi eniten ääniä sai kahden alkoholistin elämästä kertova Ikuinen vappu ja kolmanneksi eniten Kappale kauneinta Suomea, jonka kansikuva voitti kansiäänestyksen. Jutut on kirjoittanut freelancetoimittaja Mari Schildt.

Paras kansi

1. numero 5, 45 ääntä

2. numero 10, 14 ääntä

3. numero 9, 13 ääntä

Paras juttu

1. Tärkeintä on vapaus, numerossa 10, 13 ääntä

2. Myrkky grogilasissa, numerossa 9, 11 ääntä

3. Oman maan aarteet, numerossa 5, 9 ääntä

Vinkkaa aiheita ja anna palautetta

Mistä aiheista haluaisit itse lukea enemmän? Tiesithän, että lehti ilmestyy sekä verkkolehtenä verkkolehti.paperiliitto.fi että sähköisenä näköislehtenä Lehtiluukku-palvelussa.

Tunnetko hyvän tyypin, jota lehti voisi haastatella? Entä mitä lehdestä mielestäsi puuttuu?

Anna palautetta ja juttuvinkkejä aiheista ja haastateltavista vapaamuotoisesti sähköpostiosoitteeseen tiedotus@paperiliitto.fi.

Tietoa koronaepidemiasta

Koronavirusepidemia vaikuttaa myös Paperiliiton toimintaan.