Koolla nuoret voimat

ma 25. marraskuuta 2019 07.00.00

Järjestötoiminta on joukkuepeliä: siinä tarvitaan tiimiosaamista ja yhdessä porukka on enemmän kuin osiensa summa.

– Paraskaan ei koskaan pärjää yksin, tiivisti Erkka V. Lehtola kannustaessaan nuoria jäseniä toimimaan.

Poikien maajoukkuevalmentaja ja entinen jalkapalloilija valotti Suomen jalkapallomaajoukkueen nousuun ja menestykseen johtaneista asioista ja siitä, miten yhteiseen tekemiseen uskomalla voidaan saavuttaa tavoitteet.

Lehtola antoi eväitä paitsi järjestötoimintaan myös työpaikkojen tiimeille: siihen, miltä tekeminen maistuu, voivat kaikki itse vaikuttaa.

– Ilmapiiri on jokaisen vastuulla, Lehtola kiteytti.

TOISTA kertaa järjestetyissä bileissä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala avasi kuluvan syksyn neuvottelutilannetta liittosihteeri Juhani Siiran ja vastaava lakimies Juha Koiviston kanssa.

Yleisöä kiinnosti erityisesti 24 tunnin työajanlisäyksen jatkuminen sekä mahdollisuudet kehittää 12 tunnin työaikamalleja ja edistää työssäjaksamista koskevia määräyksiä.

Illan juonnoista vastasi hämmästyttävä äänivirtuoosi Rudi Rok. Mentalisti ja Paperiliitto-lehden kolumnisti Jose Ahonen viihdytti ja osallisti yleisöä hätkähdyttävällä show’llaan.

KEMIN osaston 33 oli myös tällä toisella kerralla aktiivisimmin mukaan ilmoittautunut ammattiosasto.

Moni osallistujista osallistui ensimmäistä kertaa liiton tapahtumaan, kuten Jaakko Savolainen ja Eemi Hulmi Dongwhalta Kotkasta. Kumpikin on melko tuore Paperiliiton jäsen. Jaakolla viime kesä oli toinen ja Eemille ensimmäinen impregnointipapereita valmistavalla tehtaalla. Kumpaakin kiinnosti myös tietää, mitkä asiat ovat tapetilla työehtoneuvotteluissa.

– Pitihän sitä lähteä katsomaan, kun kerran liitto tällaista nuorille tarjoaa, Eemi pohti.

Teksti Eeva Eloranta-Jokela
Kuvat Ossi Pietiläinen

Työeläkekoulu-webinaari keskiviikkona 14.12.

Työeläkekoulujen livekiertueen päätteeksi järjestetään myös webinaari.

Paperiliiton omistamien Holiday Club -lomaviikkojen haku on alkanut

Nyt varattavissa viikot 1–22/2023.

Lehtietu nousee ja käy digitilauksiin

Paperiliiton jäsenten lehtietu nousee vuonna 2023 ja se laajenee koskemaan sekä painettua että digilehden tilausta.

»Kumpi meistä on aasi? Jos kyse olisi ollut ihmisistä, jatkuisi hyppeleminen vieläkin.»

Unto Luhtasaari on oppinut lähes sadan vuoden mittaisen elämänsä aikana, että hyvät suhteet toisiin ihmisiin ratkaisevat aina.

Huikeita maskeerauksia, reipasta keskustelua ja hauskanpitoa tutussa porukassa. Paperiliittolaisten tuore polvi juhli ja näki ay-toimintaa uusin silmin.