Koolla nuoret voimat

ma marrask. 25 07:00:00 2019

Järjestötoiminta on joukkuepeliä: siinä tarvitaan tiimiosaamista ja yhdessä porukka on enemmän kuin osiensa summa.

– Paraskaan ei koskaan pärjää yksin, tiivisti Erkka V. Lehtola kannustaessaan nuoria jäseniä toimimaan.

Poikien maajoukkuevalmentaja ja entinen jalkapalloilija valotti Suomen jalkapallomaajoukkueen nousuun ja menestykseen johtaneista asioista ja siitä, miten yhteiseen tekemiseen uskomalla voidaan saavuttaa tavoitteet.

Lehtola antoi eväitä paitsi järjestötoimintaan myös työpaikkojen tiimeille: siihen, miltä tekeminen maistuu, voivat kaikki itse vaikuttaa.

– Ilmapiiri on jokaisen vastuulla, Lehtola kiteytti.

TOISTA kertaa järjestetyissä bileissä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala avasi kuluvan syksyn neuvottelutilannetta liittosihteeri Juhani Siiran ja vastaava lakimies Juha Koiviston kanssa.

Yleisöä kiinnosti erityisesti 24 tunnin työajanlisäyksen jatkuminen sekä mahdollisuudet kehittää 12 tunnin työaikamalleja ja edistää työssäjaksamista koskevia määräyksiä.

Illan juonnoista vastasi hämmästyttävä äänivirtuoosi Rudi Rok. Mentalisti ja Paperiliitto-lehden kolumnisti Jose Ahonen viihdytti ja osallisti yleisöä hätkähdyttävällä show’llaan.

KEMIN osaston 33 oli myös tällä toisella kerralla aktiivisimmin mukaan ilmoittautunut ammattiosasto.

Moni osallistujista osallistui ensimmäistä kertaa liiton tapahtumaan, kuten Jaakko Savolainen ja Eemi Hulmi Dongwhalta Kotkasta. Kumpikin on melko tuore Paperiliiton jäsen. Jaakolla viime kesä oli toinen ja Eemille ensimmäinen impregnointipapereita valmistavalla tehtaalla. Kumpaakin kiinnosti myös tietää, mitkä asiat ovat tapetilla työehtoneuvotteluissa.

– Pitihän sitä lähteä katsomaan, kun kerran liitto tällaista nuorille tarjoaa, Eemi pohti.

Teksti Eeva Eloranta-Jokela
Kuvat Ossi Pietiläinen

Seuraa liiton jäsentapahtumia

Katso alla näkyvästä linkistä, mitä jäsentapatumia on ajankohtaisesti tarjolla Paperiliiton jäsenille. Ilmoittautuminen golfmestaruuskilpailuihin on nyt auki.

Tutustu tapahtumiin

Retki Kolin kansallismaisemiin

Elokuun ensimmäisenä viikonloppuna järjestetään lapsiperheille omatoiminen kesäreissu.

Hauskaa menoa perhetapahtumassa

Paperiliiton perhetapahtuma keräsi paperiliittolaiset huvittelemaan Powerparkkiin.

Paperiliiton viime vuosi kansissa

Vuosikertomus sisältää monipuolisen katsauksen liiton edunvalvontaan ja järjestötoimintaan.

Paperiliitto tarjosi huvipuistopäivän PowerParkissa jäsenille ja heidän perheenjäsenilleen 8.6. Lähes 4000 huvittelijaa liitivät laitteissa maalla, vesillä ja ilmassa.

Paperiliiton vuosi kansissa. Katso vuosikertomus 2023.

Kun työ antaa periksi, Juuso Salo livahtaa taukohuoneeseen jumppaamaan. Tulosten näkyminen kannustaa jatkamaan.