Solidaarisuutta ja soppaa Rauman torilla 26.2.2022

42 Rauman osasto 27.02.2022

Tukea osoitettiin Paperiliiton lakossa oleville jäsenille

SAK:n paikallisjärjestö sekä Paperiliiton Rauman osasto 42 järjestivät 26.2.2022 Rauman torilla tapahtuman, jossa osoitettiin tukea Paperiliiton lakossa oleville jäsenille. Torilla oli mukavasti väkeä ja soppa annoksia jaettiin noin 250. Yleinen ilmapiiri oli lakossa olevia kohtaan hyvin ymmärtäväinen ja ihmisten puheissa korostui tuen antaminen.

Tilaisuus avattiin SAK:n Rauman paikallisjärjestön puheenjohtajan Sirkka Mantereen toimesta Ukrainan tilanteen vuoksi hiljaisella hetkellä. Paikalla oli myös SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta. Eloranta käsitteli puheessaan lakkotilanteen lisäksi Ukrainan tilannetta sekä työmarkkinakenttää laajemminkin. P42 ammattiosaston puheenjohtaja Pasi Sihvonen käytti myös puheenvuoron vaikeasta tilanteesta.

Alla kuvia tapahtumasta.