Uranpirtti

Uranpirtin alue on Urajärven rannalla sijaitseva osaston vapaa-ajanviettopaikka. Päärakennuksen, ”Uranpirtin”, lisäksi alueella on kaksi kesäajan yöpymiskäyttöön tarkoitettua pikkumökkiä ja vuonna 2006 valmistunut korkeatasoinen saunarakennus. Lisäksi tontilla on ympärivuotiseen käyttöön soveltuva ns. ”talonmiehen mökki” sekä asuntovaunupaikkoja. Uranpirtti tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet kalastukseen, marjastukseen, sienestykseen ja ulkoiluun.

Varauksia ottaa vastaan Uranpirtin talonmies puhelimitse numerossa 040 820 7951. Varauksen yhteydessä sovitaan avaimen noutamisesta. Käyttäjä saa laskun avaimen luovutuksen yhteydessä. Avainta noudettaessa jäsenyys varmistetaan tarvittaessa jäsenkortista. Päämökin keittiö-, oleskelu- ja wc-tilat sekä saunarakennus ovat aina kaikkien Uranpirtillä oleskelevien yhteisessä käytössä. Päiväkäyttäjien ei tarvitse tehdä varausta näihin tiloihin. Saunomisesta ja päiväkäytöstä ei peritä maksua. Ammattiosaston jäsen voi vuokrata kerralla enintään koko päärakennuksen tai molemmat pikkumökit perheelleen ja tuttavilleen. Osaston 19 jäsenillä on oikeus varata tiloja kaksi kuukautta ennen käyttöpäivää.

Koko alueen vuokraaminen sekä jäsenen yksityistilaisuutta varten että kokonaan ulkopuoliselle taholle on mahdollista ammattiosaston hallituksen päätöksellä. Hakemuksen koko alueen vuokraamisesta voi esittää aikaisintaan kuusi kuukautta ennen käyttöpäivää. Kirjallinen hakemus lähetetään osoitteeseen Paperiliiton os. 19 / Tommi Bragge, Koskelankuja 3, 45700 Kuusankoski tai sähköpostianomus osoitteeseen tommi.o.bragge@gmail.com. Kesälomakaudella (15.5.–15.9.) aluetta ei vuokrata ulkopuolisille. Koko alueen varauksen kuluton peruminen on mahdollista kuukausi ennen käyttöpäivää. Sen jälkeen vuokra astuu voimaan. Koko aluetta vuokrattaessa on vuokra maksettava kaksi viikkoa ennen käyttöpäivää.

Juhannusvarauksista jäsenen on tehtävä vapaamuotoinen anomus toiseen aikaisemmin mainituista osoitteista erikseen ilmoitettuun päivämäärään mennessä. Jos anomuksia juhannuksen pirtillä viettoon tulee enemmän kuin on tiloja, suoritetaan arvonta.

Lemmikkien pitäminen Uranpirtin alueen rakennuksissa on pikkumökkiä ”Pekka” lukuun ottamatta kiellettyä.

Tilat

Päärakennus on jaettu kahteen tilaan, jotka ovat alakerran lukittava makuuhuone (2 henkilöä) ja yläkerran makuutilat (6 henkilöä). Tilat vuokrataan aina yhdessä. Käyttömaksu jäsenelle perheineen ja ryhmille, joissa yli puolet osaston jäseniä, 20 €/vrk ja ryhmille, joissa yli puolet on ulkopuolisia mutta, mukana vähintään yksi osaston jäsen, 40 €/vrk.

Pikkumökeissä Pekka ja Oiva on kummassakin jääkaappi, kahvinkeitin ja mikroaaltouuni. Makuutilaa pikkumökeissä on kahdelle. Käyttömaksu jäsenelle 10 €. Ei ulkopuolisille.

Ns. talonmiehen mökki on sekä jäsenten että ulkopuolisten vuokrattavissa syyskuun alusta toukokuun loppuun normaalilla puhelinvarauksella. Hyvätasoisessa mökissä on keittiö, oleskelutila ja makuuhuone kahdelle hengelle. Oleskelutilan sohvasta saa lisävuoteen kahdelle hengelle. Käyttömaksu jäsenelle 20 €/vrk ja ulkopuoliselle 40 €/vrk

Asuntovaunupaikat, jotka on tarkoitettu vain jäsenille, sijaitsevat pikkumökkien takana. Käyttömaksu jäsenelle 5 €/ vrk. Ei ulkopuolisille.

Koko alueen käyttömaksu jäsenelle 200 €/vrk ja ulkopuoliselle 400 €/vrk.

Sauna on tilava ja löylyihin mahtuu isompikin porukka. Saunaan voi tulla kesälomakaudella ilman varausta.

Grillikatos ja savustusuuni löytyvät niin ikään alueelta.

Vesillä liikkumiseen on kaksi soutuvenettä, jolla ja 2kpl SUP-lautaa

.