Sovittelijalta sovintoehdotus UPM:n työriitaanSovittelijalta sovintoehdotus UPM:n työriitaan

44 Lauritsalan osasto 22.04.2022

Sovittelija on pyytänyt vastaamaan sovintoehdotukseen perjantaina 22. huhtikuuta kello 16:00.

Sovittelija Leo Suomaa on tänään torstaina tehnyt sovintoehdotuksen Paperiliiton ja UPM:n koko työriidan ratkaisemiseksi.

Sovittelija on pyytänyt vastaamaan sovintoehdotukseen perjantaina 22. huhtikuuta kello 16. Paperiliiton hallitus ja tes-neuvottelukunta käsittelevät saatua ehdotusta. Esitykset on hyväksyttävä tai hylättävä yhtenä kokonaisuutena. Paperiliitto ei kommentoi sovintoesitystä julkisuuteen ennen vastauksen antamista.

Työriita jäi viime torstaina vielä ratkaisua vaille, kun Paperiliiton hallitus hylkäsi liiketoimintoihin Pulp, Specialty Papers, Raflatac ja Biofuels annetut sovintoesitykset. Ne olisivat kattaneet vasta puolet UPM:n paperiliittolaisista jäsenistä. Hallituksen päätös hylkäämisestä oli yksimielinen.