Varauskalenterin käyttöohje

Varausjärjestelmän ohje 03.09.2021

Kotapirtin, sekä pikkusaunojen Oras ja Soihtu varauskalenteri on siirtynyt sähköiseen järjestelmään.
Tilavaraus maksetaan varauksen tekemisen yhteydessä verkkopankkitunnuksia käyttäen.
Varausjärjestelmässä on valmiina käyttäjätunnus kaikille niille henkilöille, jotka olivat ammattiosaston jäseniä maaliskuun 2018 alussa. Tämän jälkeen liittyneet tai Paperiliiton muiden ammattiosastojen jäsenet, jotka tarvitsevat varausoikeuden kalenteriin voivat ottaa allekirjoittaneeseen yhteyttä sähköpostilla.
Siirry Juliusvaraus -kalenteriin ammattiosaston nettisivulla olevan linkin kautta.
Kalentereiden varaustilannetta voi selata myös ilman kirjautumista varausjärjestelmään.
Kirjaudu järjestelmään.
Käyttäjätunnuksesi on tehty sinun Paperiliiton jäsennumerollasi, tällä mallilla: PLiitto123456
Kaikki yhteen kirjoitettuna ja kaksi ensimmäistä kirjainta isoilla kirjaimilla kirjoitettuna.
Käytä siis omaa jäsennumeroasi. Jos jäsennumeron alussa on nollia, jätä ne huomiotta.
Salasanasi on tehty sinun omalla sukunimelläsi, tällä mallilla: Tuppurainen1234
Kaikki yhteen kirjoitettuna, isolla alkukirjaimella ja kaikissa tunnuksissa on tuo 1234 numerosarja.
Voit halutessasi vaihtaa salasanasi omat tiedot valikossa. Tarkasta samalla puhelinnumerosi oikeellisuus.
Valitse saunat valikosta Kotapirtti, Oras tai Soihtu ja selaa näkyviin haluamasi ajanjakso pv / vko / kk -painikkeilla. Voit valita kalenteriin päivä- / viikko- / kuukausinäkymän.
Tee uusi varaus klikkaamalla, näkymästä riippuen kellonajan tai päivämäärän päältä.
Tarkista, että varaajan nimi ja puhelinnumero ovat oikein. Korjaa numero tarvittaessa.
Varauksesta yleensä kohtaan ei tarvitse syöttää mitään tietoja. Sama varausjärjestelmä on käytössä monella erilaisella toimijalla. Esim. useilla kampaamoilla, kauneushoitoloilla yms.
Yksittäisvuoro on oletusvalinta.
Mikäli teet varauksen useammalle päivälle, valitse vakiovuoro ja merkitse varattaville viikonpäiville varauksen aloituksen ja päättymisen kellonajat.
Mikäli aloitit varauksen tekemisen kuukausikalenterista, joudut syöttämään varauksen aloitus- ja päättymisajan käsin. Kotapirtillä nämä ajat ovat 12:00 ja 23:59
Viikkonäkymästä aloitettuna kellon ajat tulevat näkymään valmiiksi oikein.
Kun päivämäärä ja kellonajat ovat oikein klikkaa lisää painiketta. Mikäli haluamasi aika oli vapaana, näkyviin tulee aika varattavissa ilmoitus.
Katso, että aika tai ajat ovat sivun alaosassa oikein ja klikkaa tallenna varaus tai jos jokin on väärin keskeytä varaus ja tee tarvittavat korjaukset.
Jos jatkoit, näkyviin tulee varauksen tai varausten hintatiedot. Jos kaikki näyttää olevan oikein, valitse siirry maksamaan. Valitse pankki jne. Älä käytä tästä kohdasta alkaen selaimesi paluu (back) toimintoa.
Jos jokin meni maksamisessa väärin, poista varaus ja aloita varauksen tekeminen alusta.
Kotapirtin varaus maksaa ma-to 30 € ja pe-su 60 €.
Voit perua/poistaa varauksesi viimeistään kolme päivää ennen ajankohtaa. Sovi etukäteen ammattiosaston taloudenhoitajan kanssa maksun palautuksesta.
Pikkusaunojen Oras ja Soihtu, kahden tunnin varaus maksaa 5 €. Peruutetun tai käyttämättömän varauksen suoritettua maksua ei palauteta.
Maksamisen jälkeen saat antamaasi puhelinnumeroon varauksesi vahvistusilmoituksen tekstiviestillä. Oraksella ja Soihdulla on koodilukolla varustetut avainkaapit. Saat avauskoodin tekstiviestinä varauksen vahvistusilmoituksen lopussa.
Kotapirtin avaimet on haettava Kaukaan pääportilta arkena (maanantai-perjantai) klo 7-15.30. Viikonlopun varauksen avain on siis haettava pääportilta perjantain klo 15.30 mennessä.
Avain tulee palauttaa arkena pääportin henkilöstölle tai illalla ja viikonloppuna pääportille sijoitettuun palautuslaatikkoon.
Ota yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää tai ongelmia varausjärjestelmän käyttöön liittyen.
Kimmo Ruokoniemi
kimmo.ruokoniemi@upm.com