Sovittelija keskeytti sovittelun Paperiliiton ja UPM Communication Papersin työehtosopimuksesta.

44 Lauritsalan osasto 10.04.2022

Keskeytys johtuu osapuolten näkemyseroista, jotka ovat edelleen kaukana toisistaan. Sovittelu jatkuu UPM:n kolmen muun liiketoiminta-alueen eli Specialty Papersin, biojalostamon ja Raflatacin kanssa. Selluliiketoiminnalle sovittelija on aiemmin tehnyt sovintoesityksen.

Paperiliitto jatkaa työehtosopimuksista neuvottelua sovittelun pohjalta. Paperiliiton hallitus kokoontuu 13. huhtikuuta tekemään omat ratkaisunsa senhetkisen tilanteen pohjalta.

Paperiliiton lakko jatkuu UPM:n toimipaikoilla 30.4. kello 6 saakka, ellei sitä ennen saavuteta neuvottelutulosta uudesta työehtosopimuksesta.