Paperiliitto ja UPM jatkavat sovittelussa

44 Lauritsalan osasto 16.03.2022

Paperiliiton ja UPM:n neuvottelijat jatkavat työriidan ratkaisemista sovittelussa.

Paperiliiton lakko UPM:ssä on jatkunut 76 päivää. Viime viikot Paperiliitto ja UPM ovat neuvotelleet keskenään. Koska ratkaisua ei edelleenkään ole löydetty, osapuolet ovat tavanneet sovittelussa. Selluliiketoimintaa koskeva sovittelu jatkuu keskiviikkona ja torstaina. Sovittelija on Leo Suomaa.

Paperiliiton hallitus päätti tänään jatkaa lakkoa UPM:n toimipaikoilla 16.4. saakka, koska neuvottelutulosta ei ole saatu aikaan. Meneillään oleva lakko koskee kaikkia päättyneen paperiteollisuuden työehtosopimuksen alaisia töitä lukuun ottamatta töitä, jotka Helsingin käräjäoikeuden 21. tammikuuta antaman päätöksen mukaan voisivat vaarantaa hengen, terveyden tai ympäristön tilan.