Valksa

Vehkalahden Metsäkylässä luonnonkaunis rauhallinen loma- ja vapaa-ajankeskus noin 20 km:n päässä Inkeroisten keskustasta.

Yleistä

Valkjärven päivärinne on tarkoitettu Paperiliiton Inkeroisten osasto n:o 15 r.y:n jäsenistön vapaa-ajankeskukseksi.

Alueen lomamökit ovat käytössä vuonna 2024 27.5 - 1.9. ja niitä voi varata käyttöönsä enintään 7 vuorokaudeksi kerrallaan. Päärakennuksen - ja pikkumökkien varaukset 16.5 alkaen klo 9.00 puh: 0503705590 varauksia voi tehdä päämökkiiin 1.9.2024 asti. Muutokset mahdollisia

Rantasauna on lämmin kesäkautena joka päivä seuraavasti:

27.05 - 1.9. klo 16.00 - 21.00

Tilat

Vapaa-aikakeskuksessa on käytössä seuraavat tilat:

Pyöröhirsinen päärakennus, jossa mm. hyvin varusteltu keittiö, tilat 30-35 henkilön ruokailuun tai kahvitukseen, inva-wc, kaksi tavallista wc:tä, takka, terassi, grilli, parvitilat ja tilaussauna, jossa pukeutumis- ja peseytymistilat miehille ja naisille sekä yhteinen löylyhuone. Alakerroksessa koko aluetta palvelevat hygieniatilat, kuten pieni lastenhoitohuone, naisten ja miesten wc:t ja suihkut. Päärakennus on ensisijaisesti jäsenistön käytössä, ja sitä voi varata myös yksityiskäyttöön esim. syntymäpäivät, perhejuhlat jne. Päärakennuksen tiloja vuokrataan myös ulkopuolisille oman käytön niin salliessa.

Ranta-alueen yhteistila noin 25 henkilön oleskeluun, joka on myös vuokrattavissa. Jossa mm. takka, tv, jääkaappi, mikro, kahvinkeitin ja jne.

Hyvin varusteltu keittiö kahden perheen yhtäaikaiseen käyttöön, jossa astiastot, padat ja kattilat, kylmäkaappi, mikro, sähköliesiä 2 kpl, tiskialtaita 2 kpl, lämmin vesi, ruokailupöydät 2 kpl ym.

Pyöröhirsisiä sähkölämmitteisiä lomamökkejä 8 kpl, joissa hyvät makuutilat neljälle aikuiselle, jääkaappi ja kahvinkeitin.

Pyöröhirsinen rantasauna, jossa pukeutumis- ja peseytymistilat erikseen miehille ja naisille, lämmin vesi suihkuineen sekä yhteinen avara ja viihtyisä löylyhuone 15 saunojalle.

Lisäksi alueella on grillikatos, lentopallokenttä ym. tiloja.

Puhdas- ja kirkasvetinen uimaranta, jossa hiekkapohja. Rannassa liukumäki ja laituri, jossa turvallinen sukellussyvyys.

Rantasaunan läheisyydessä on wc-tilat.

Varustus ja siivous

Mökeissä on kerrossängyt, joissa patjat, peitot ja tyynyt. Liinavaatteet (lakanat) on majoittuvilla oltava ehdottomasti omasta takaa.
Päärakennuksessa astiasto, sähköliedet, mikro, jää- ja kylmäkaapit ja astianpesukone.
Veneitä rannassa on käytössä 3 kpl ja kanootti. Pelastusliivejä saa talonmieheltä.
Mökit kuten muutkin varatut tilat tulee luovuttaa lähtöpäivänä siivottuina ja laitteet sekä välineet pestyinä ja puhtaina.
Lemmikkieläimien tuonti päärakennukseen ei ole sallittua . Kesäaikana mökki n:o 5:een on lemmikkieläinten tuonti mahdollista.

Mökki on käytössä klo 14.00 eteenpäin tai sopimuksen mukaan. Mökki tulee luovuttaa lähtöpäivänä viimeistään klo 12.00. Päärakennuksen osalta sovitaan varauksen yhteydessä.

Käyttöhinnat

Hinnat 2.5.2022 alkaen ovat:

Pikkumökit jäsenille, 15 € / mökki / vrk ja ulkopuolisille 40 € / mökki / vrk.

8 mökki (vanha Marttila) jäsenille 40 € /vrk ja ulkopuolisille 60 € /vrk

Mahdollinen mökkivarauksen peruuttaminen tulee tehdä vuorokausi ennen varausajankohtaa ja varattumökki maksetaan varauksen ajalta.

Päärakennuksen vuokra on jäsenille 100 € ensimmäinen vuorokausi ja sen jälkeen 50 € /vrk.
Ulkopuolisten osalta päärakennuksen vuokrahinta on aina sovittava erikseen.

Päiväkäyttäjille on vapaaehtoinen saunamaksu ja sen voi omantunnon mukaan suorittaa pukuhuoneissa oleviin lippaisiin.

Käyttöoikeudet

Päivärinteen vapaa-aikakeskus on tarkoitettu osaston jäsenistön, heidän perheenjäsentensä käyttöön ja ulkopuolisten.

Mökin varauksen voi tehdä jäsenet ja ulkopuoliset.

Varaaja vastaa alueelle tuoduista vieraistaan sekä varaamansa päärakennuksen tai mökin muista käyttäjistä.

Alle 18 v. eivät saa yöpyä alueella, ellei seurueeseen kuulu vähintään yksi täysi-ikäinen henkilö.

Alueella ja tiloissa on noudatettava siellä esillä olevia järjestyssääntöjä ja –ohjeita.

Osaston hallitus tulee käsittelemään sille tiedoksi saatetut järjestyssääntöjen rikkomukset.

Yhteisen omaisuuden tärvelemiset sekä katoamiset käsitellään tapauskohtaisesti ja saattamaan asianomaiset vastuuseen.

Järjestyssäännöt ja -ohjeet on laadittu alueen ja siellä vapaa-aikaansa viettävien viihtyisyyden ja turvallisuuden takaamiseksi.

Yhteystiedot ja varaukset

Talonmiehenä.

Talonmies vastaa kesänviettopaikkaa koskeviin tiedusteluihin ja ottaa vastaan varaukset.

Talonmiehen saa kiinni numerosta 050-3705590.

Päivärinteen osoite on Valkjärventie 200, 49540 Hamina