Paperiliitto avustaa jalkautettuja

22 Tainion osasto 23.03.2024

Paperiliitto maksaa jalkautusavustusta niille Paperiliiton jäsenille, joiden palkanmaksun työnantaja on keskeyttänyt välittömästi 11.3. alkaneiden poliittisten lakkojen vuoksi.

Avustus on 100 euroa päivässä ja sitä maksetaan enintään viideltä työnantajan palkanmaksuvelvollisuuspäivältä. Avustukseen ovat oikeutettuja ne jäsenet, joiden työt ovat estyneet AKT:n, JHL:n tai Teollisuusliiton julistamien lakkojen vuoksi ja joihin työnantaja ei ole noudattanut työsopimuslakiin perustuvaa seitsemän päivän palkanmaksuvelvollisuutta.

Metsäyhtiöistä UPM ja Stora Enso ovat ilmoittaneet, että ne eivät aio noudattaa jalkautustilannetta koskevaa seitsemän päivän palkanmaksuvelvoitetta vaan että palkanmaksu keskeytetään ensimmäisestä jalkautuspäivästä alkaen.

Paperiliitto tiedottaa jalkautusavustuksen haun käytännöistä myöhemmin.