Paperiliiton jäseneksi liittymislomakkeet muuttuvat sähköisiksi 12.4.2021 alkaen

22 Tainion osasto 29.04.2021

Kun osastoillenne alkaa saapumaan kesätyöntekijöitä, niin opastakaa heitä täyttämään liittymis- ja perintäsopimuslomakkeet sähköisesti

Linkki Paperiliiton E Asiointiin

Ohjeet uudelle jäsenelle
Linkki ohje videoon https://dreambroker.com/channel/n4gll0ei/agkko1j5

Miten uuden jäsenen liittyminen tapahtuu tulevaisuudessa?

(Uusi jäsen tarkoittaa henkilöä, joka ei ole entuudestaan vielä minkään Paperiliiton ammattiosaston jäsen.)

1. Uusi jäsen täyttää lomakkeen Paperiliiton kotisivuilla olevan linkin kautta. Linkki on samalla sivuilla kuin ennenkin.
  2. Jäsen tunnistautuu täytön aikana verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, jotta lomaketta ei tarvitse enää tulostaa ulos allekirjoitusta varten.
  3. Kun jäsen on täyttänyt ja tallentanut lomakkeen, hän saa liittymisestä kuittauksen sähköpostiinsa.
  4. Uudesta jäsenestä lähtee osaston taloudenhoitajalle sähköpostina tiedoksianto. Erillistä allekirjoitusta tai hyväksyntää osastolta ei lomakkeeseen vaadita.
  5. Työnantajan edustajalle (esim. HR-osastolla) lähtee sähköpostilla linkki, jonka kautta hän hyväksyy perinnän alkamisen. Vahvaa tunnistautumista ei vaadita. Pelkkä linkin avaaminen ja perinnän aloittamisen hyväksyminen riittävät.
  6. Hyväksynnän jälkeen työnantajan edustaja saa sähköpostiinsa kopion sopimuksesta ja palkanlaskijalle lähtee sähköpostiin vastaavanlainen hyväksyntälinkki.
  7. Jos erillistä työnantajan edustajaa ei ole, linkki lähtee suoraan vain palkanlaskijalle, joka hyväksyy perinnän alkamisen.
  8. Palkanlaskija avaa linkin, täyttää perinnän alkamispäivän ja hyväksyy lomakkeen. Vahvaa tunnistautumista ei vaadita. Pelkkä linkin avaaminen, perinnän alkamispäivän syöttäminen ja hyväksyntä riittävät.
  9. Hyväksynnän jälkeen palkanlaskija saa sähköpostiinsa kopion sopimuksesta.
  10. Kun kaikki hyväksynnät ovat kunnossa, lomake muuttuu jäsenrekisterissä valmiiksi käsittelyä varten.

Ohjeet nykyiselle jäsenelle

Linkki ohje videoon https://dreambroker.com/channel/n4gll0ei/pyqhxnxu

Miten nykyisen jäsenen uusi perintäsopimus tehdään tulevaisuudessa?

(Nykyinen jäsen tarkoittaa henkilöä, joka on jo jonkun Paperiliiton ammattiosaston jäsen.)

1. Jäsen kirjautuu eAsiointiin, tarkistaa omat henkilötietonsa ja päivittää ne tarpeen vaatiessa.
  2. Jäsen ilmoittaa samalla sivulla ammattiosaston vaihtamisesta, jos se on ajankohtaista. (Päiväys kannattaa laittaa uuden työn aloitusajankohdan mukaan samaksi. Jos työpaikka ei vaihdu, vaihto tapahtuu seuraavan alkavan palkkajakson alussa.)
  3. Jäsen täyttää samalla sivulla perintäsopimuslomakkeen työsuhdetietojen muutoksen kautta.
  4. Jäsenen ei tarvitse enää täyttää kaikkia perustietojaan, kuten aiemmin, sillä ne poimitaan lomakkeelle automaattisesti rekisteristä.
  5. Loput vaiheet etenevät samalla tavalla kuin uuden jäsenen mallissa kohdasta 3 alkaen.

- Perintäsopimuksen tekeminen on jatkossa mahdollista niille työntekijöille, jotka työskentelevät jäsenrekisterin toimipaikkalistassa olevassa paperialan yrityksessä tai muun alan yrityksessä, jossa työskentelee enemmän kuin viisi Paperiliiton jäsentä. Muussa tapauksessa jäsen, joka siirtyy muun alan työpaikkaan töihin, mutta haluaa säilyttää Paperiliiton jäsenyyden, maksaa jäsenmaksut itse. Tämä linjaus ei vaikuta muun alan työpaikassa työskenteleviin jäseniin, joilla on jo perintä voimassa, vaan ainoastaan tulevaisuudessa tehtäviin perintäsopimuksiin.