Vastapuolen linjaukset estävät sopimisen

Uutiset 02.02.2020

Paperiliiton tes-neuvottelukunta pitää varsin valitettavana, ettei paperiteollisuuden työehdoista ole vieläkään pystytty sopimaan.

Paperiliiton neuvottelijoiden mukaan tähän suurin syy on Metsäteollisuus ry:n seisahtuminen omiin linjauksiinsa ja haluttomuus etsiä molempia osapuolia tyydyttäviä ratkaisuja.

Paperiliiton ja Metsäteollisuus ry:n edustajien tämänpäiväinen tapaaminen ei tuonut uutta valoa tunnelin päähän. Koska kiistanalaisissa asioissa ei edelleenkään edetty, Paperiliiton tes-neuvottelukunta teki päätöksen lisälakonuhasta vauhdittaakseen sopimukseen pääsyä.

Paperiliitto on ilmoittanut Metsäteollisuus ry:lle laajentavansa paperiteollisuuden lakkoa viikolla. Se tarkoittaa, että meneillään oleva lakko jatkuu 24. helmikuuta aamuvuoroon asti. Lakon piiriin kuuluu Metsäteollisuus ry:n jäsenyrityksiä ja muita paperiteollisuuden työehtosopimusta noudattavia yrityksiä.

Neuvotteluosapuolet tapaavat seuraavan kerran huomenna maanantaina kello 12 valtakunnansovittelijan toimistossa.

Lisää tiedotteita:

Takaisin Tiedotteet-sivulle