SAK:n kulttuuriapuraha haettavissa elokuussa

Jäsenasiat 02.08.2022

Maisemia kuvaava Juha Rimpeläinen on saanut tukea harrastukselleen SAK:n kulttuuriapurahasta.

Kulttuuriapurahoja voivat hakea kaikki SAK:laisten ammattiliittojen, kuten Paperiliiton, yksityiset jäsenet ja harrastajaryhmät. SAK:n kulttuuriapurahat ovat haettavissa elokuun ajan. Hakuaika päättyy 31. elokuuta.

Vuodelle 2023 haettavien apurahojen teemana on osallisuus turvalliseen tulevaisuuteen. Tuemme turvallista tulevaisuutta edistäviä hankkeita, joissa on huomioitu osallisuus. Teeman tarkoituksena on kannustaa kestävän rauhan rakentamiseen.

Toivomme hankkeita, jotka liittyvät vuosittain päätettävään teemaan. Kaikki hakemukset ovat kuitenkin tervetulleita ja huomioidaan päätöksenteossa.

Apurahamme rahoitetaan merkkipäiväkeräysten, muistamispalvelujen, lahjoitusten, testamenttien ja pääomamarkkinoiden tuotoilla.

SAK:n kulttuurirahasto on Kansan Sivistysrahaston erikoisrahasto. KSR on yksityinen säätiö, joka toimii läheisessä yhteistyössä ammattiliittojen ja työväenjärjestöjen kanssa. Sen toiminnan tarkoituksena on tukea apurahoin ja tunnustuspalkinnoin yhteiskunnallisesti suuntautunutta kulttuuri- ja sivistystyötä, tutkimusta, opiskelua ja valistustoimintaa.

Apurahaa haetaan KSR:n verkkosivuilta löytyvän hakusovelluksen kautta. Haku päättyy 31.8.2022.

Hakuinfo perjantaina 12.8. klo 12

Hakuinfoon on ilmoittauduttava 10.8. mennessä.  Info pidetään etänä.

Lisää tiedotteita:

15.04.2016