Pokaali palasi Imatralle

Jäsenasiat 25.04.2016

Salibandyn superviikonloppuna ratkesi myös Paperiliiton mestaruus.

Huhtikuun puolivälissä Helsingissä vietettiin salibandyn superviikonloppua. Yhtenä lauantaina ratkaistiin paitsi Suomen mestaruus myös Paperiliiton salibandymestaruus.

Paperiliiton 110-juhlavuoden turnaus pelattiin viiden joukkueen voimin Hakaniemen Arena Centerissä. Paperiliiton mestaruuden nappasi Kaukopään tehtaan osasto 21. Se vei komean pokaalin takaisin Imatralle, josta se oli ollut viime vuoden ”lainassa” Jämsässä Kaipolan osastolla 80. Finaalissa Kaukopää kaatoi ensimmäistä kertaa turnaukseen osallistuneen Kirkniemen joukkueen maalein 2-0.

Järjestelyistä vastannut työehtosihteeri Markku Lihavainen ei ollut täysin tyytyväinen osallistuneiden joukkueiden määrään. Hän arvelee, että osa joukkueista oli joutunut peruuttamaan osallistumisen, kun pelaajat olivat siirtyneet katsomon puolelle. Ensimmäistä kertaa pelattu salibandyn ”SM-superfinaali” keräsi Pasilaan yli 10 000 katsojaa.

Lihavainen muistuttaa, että Paperiliiton juhlavuoden urheilutapahtumat eivät lopu salibandykisoihin. Syyskuussa on taas mahdollista päästä nostamaan pokaalia Helsingissä. Silloin ratkaistaan liiton jalkapallomestaruus.

Turnauksen tulokset

Lisää tiedotteita: