Paperiliitto laajentaa paperiteollisuuden lakkoa

Uutiset 26.01.2020

Koska neuvotteluissa ei vieläkään ole edetty, Paperiliitto laajentaa lakkoa kolmannelle viikolle. Uutista päivitetty kello 23.56.

Lakko alkaa 10. helmikuuta ja päättyy 17. helmikuuta. Lakon piiriin kuuluvat Metsäteollisuus ry:n työsulun ulkopuolella olevat paperiteollisuuden työehtosopimusta noudattavat yritykset ja sulun päätyttyä myös sulutetut yritykset.

Paperiliiton neuvottelijoiden mukaan työnantaja on edelleen haluton neuvottelemaan ja etsimään ratkaisuja uudeksi työehtosopimukseksi. Osapuolet ovat yhä koolla valtakunnansovittelijan toimistossa sunnuntai-iltana kello 22.30.

Tilanne kello 23.50: Neuvottelu valtakunnansovittelijan luona jatkuu. Lakko alkaa paperiteollisuudessa maanantaiaamuna ellei toisin ilmoiteta.

Tilanne kello 23.56: Valtakunnansovittelijan toimisto tviittasi: Paperiliiton ja Metsäteollisuuden sovittelu jatkuu tiistaina 28.1. kello 9.

Lakon piiriin kuuluvat työpaikat.