Ammattiosaston puheenjohtajan lyhyt katsaus

50 Tampereen osasto 07.08.2020

Loppukesän tervehdys Ammattiosaston jäsenet!!

Yritän tässä ruveta ottamaan käytäntöä että noin kerran kuussa laitan lyhyen katsauksen missä mennään ammattiosaston asioissa ja hieman muussakin.

Kesä alkaa olla pitkällä ja syksy tekee tuloaan. Kulunut kevät ja kesä oli ehkä hieman erikoinen vallinneen koronatilanteen takia. Tehdas pyöri varsinkin helmi,maalis ja huhtikuut kovilla tehoilla ja ajasta onneksi selvittiin ilman isompia hässäköitä ja ihmiset pysyivät kohtuu hyvin terveinä.

Nyt aletaan palaamaan kohti normaalia tilannetta toivottavasti pysyvästi koronan suhteen. Toki ns toinen aalto on hyvin vielä mahdollinen ja siksi vielä tuon asian suhteen ollaan odottavalla kannalla.

Työntekijöiden PLM Pertti Niemi palaa ensi viikolla pitkän etätyöskentelykauden ja lomien jälkeen taas tehtaalle

Ammattiosaston erilainen toiminta on ollut hieman paussilla kevään ja kesän aikana korona tilanteen takia mutta teemme parhaamme jotta tuo asia saataisiin korjattua mahdollisimman nopeasti.

Ammattiosaston kevätkokous pidetään maanantaina 24.8.2020 klo 13.30 temsin välityksellä. Toivotaan mahdollisimman laajaa osallistumista vaikkakin on hieman erikoinen tapa kokous järjestetään ja kokous ajankohta on suurimman osan jäsenistä lomaviikolla. Mutta tällä ajankohdalla koitettiin taata se että ainakaan työt ei ole isomman osan porukan este osallistua kokoukseen. Tuossa kokouksessa on mahdollisuus kysyä erinäköisiä mieltä askarruttavia asioita osaston toiminnasta vastaavilta henkilöiltä.

Osaston suunnittelema retki Kymiringin motogp kilpailuun peruuntui tietty myös kun koko kisa peruuntui tältä kesältä. Tämän hetken tiedon mukaan kisa tullaan järjestämään ensi kesänä uudestaan ja kisaan lipun osaston kautta varanneilla jäsenillä on edelleen sama lippu varattuna ja teidän ei tarvitse tehdä muuta kuin odotella järjestetäänkö kisa.

Ja vielä sen verran että osastomme täyttää taas vuoden 2021 syksyllä pyöreitä vuosia eli 80 vuotta. Osaston hallitus on aloittanut jo mahdollisen juhlan pitämisen suunnittelun. Toki katsomme tässäkin asiassa mihin suuntaan tämä koronatilanne etenee mutta eiköhän tuolloin jo luulisi tilanteen sen osalta olevan parempi ja juhlat voidaan pitää. Varsinainen juhlan järjestelytoiminta ja suunnittelu alkaa varmasti ensi vuoden alussa mutta jo nyt voi allekirjoittaneelle tai muille osaston toimihenkilöille vihjata esimerkiksi vinkkejä millaiset juhlat haluaisitte ja esimerkiksi pitopaikasta. Juhlista yritetään tehdä mahdollisimman osaston jäsenten näköiset ja mieluisat koska jäsenet ovat se vahva tukiranka johon osaston toiminta on hyvä tukea.

PJ Lahtinen