PDF-LEHDET  -  ARKISTO   -   JÄSENISTÖN JUTUT

TUPLANELONEN  -  ARKISTO

Pdf. lehdet  -  Muistokirjoitus Teemu Kokolle  -  Kolumnit

Arkistossa voit lukea PDF-lehdet, osaston sivuilla julkaistut jutut, kolumnit ja katsoa jäsenistön lähettämiä valokuvia jne.

PDF-lehtiä voit lukea klikkaamalla allaolevia kuvakkeita. Niiden avaamiseen tarvitset Adobe Reader -ohjelmaa. Sen voit ladata ilmaiseksi osoitteesta: www.adobe.fi

Ole rohkea ja lähetä sivuille mielestäsi kuuluvat tarinat ja valokuvat osoitteeseen; tuplanelonen@netti.fi

TUPLANELONEN   -   MIKÄ SE ON ?

Tuplanelonen on Paperiliiton Lauritsalan ammattiosaston PDF -muotoon tallennettu jäsentiedote. Lehti julkaistaan ammattiosaston internetsivuilla. Lehteä julkaistaan tarvittaessa myös paperiversiona.

Tuplanelonen ei ole ammattiosaston virallinen tiedotuskanava. Sen tarkoituksena on kuitenkin peilata osaston toimintaa ja julkaista tietoja osastossa tehdyistä päätöksistä ja arkistoida niitä. Kaikki tämä tapahtuu hyvää journalismia noudattaen.

PDF -lehdissä julkaistaan myös juttuja vapaa-ajan tapahtumista, jaostojen asioista sekä jäsenistöltä saatua materiaalia, matkakertomuksia, valokuvia tms.

Pääkirjoitusoikeus on pääluottamusmiehellä, osaston puheenjohtajalla, työsuojeluvaltuutetulla, heidän varamiehillään sekä tarvittaessa tiedotustoiminnasta vastaavalla.

PDF -lehden vastaava toimittaja on Pauli Vento.

PDF -LEHDET

Syksy 2014

Syksy 2013
Tammikuu 2012
Heinäkuu 2011
Talvi 2011
Kesä 2010
Syksy 2009
Kevät 2009
Talvi 2008
Syksy 2008
Kesä 2007
Joulu 2006
100 v-julkaisu

Teemu Kokon muistolle

Teemu Juhani Kokko 31.7.1965 - 21.5.2014

Elämän päättyminen traagisella tavalla on hyvin surullista. Se on asia, joka koskettaa meitä kaikkia. Surun pukeminen sanoiksi on vaikeaa. Tutun kaverin poismeno panee ajattelemaan ja se jättää avoimeksi monen monta asiaa.
Mitä kaikkea jäikään sanomatta ja mitä kaikkea olisi voinut vielä kenties tehdä.

Teemulle tapahtunutta on vaikea ymmärtää. Vanha sanonta, että kaikella on tarkoituksensa, ei tähän lohtua tuo. Poismeno näin ikävällä tavalla tuntuu täysin kohtuuttomalta.
Jäämme varmasti kaikki muistamaan Teemun hyväntuulisena, rauhallisena ja erittäin sosiaalisena työkaverina, jossa yhdistyivät monet yhteisölle tärkeät asiat: avoimuus, hyväntahtoisuus ja positiivinen luonne. "Teme" oli aina valmiina yhteisiin rientoihin. Häneltä löytyi oikeanlaista halua arvostaa yhteisesti tehtyjä asioita.

Oma keskinäinen kanssakäymisemme liittyikin pitkälti ammattiosaston järjestämiin tapahtumiin. Matkat Tallinnaan, Saipan vieraspeleihin jne. olivat Temelle mieluisia.
Näille matkoille hän sai houkuteltua monia, monia muitakin mukaan. Hurtti huumori oli kaveria parhaimmillaan ja lukuisista tilanteista tuttu lausepari: "Teme tietää!" ei tule allekirjoittaneelta tuskin koskaan unohtumaan.

Elämän mitta ei ole itsemme päätettävissä. Ajankohtaa sen katkeamiselle emme voi aikatauluttaa. Keneltäkään kysymättä luoja ottaa kenet kulloinkin haluaa. Temen vuoro oli valitettavasti nyt.
Kaikesta surusta huolimatta meidän tulee jatkaa omaa elämäämme ja elää sitä päivä kerrallaan. Usko tulevaan ja elämän jatkumiseen tulee säilyttää.

Omasta ja työtovereiden puolesta toivon Teemun lähiomaisille, Teemun kavereille ja kaikille kaukaalaisille, eritoten paperitehtaalla työskenteleville vahvaa jaksamista.

Teemu Kokon muistoa kunnioittaen

Viestejä verkossa

Syksyn tuuli soittaa

Historia vai tulevaisuus?

Työväenlauluperinne elää!  Esimerkkinä Herra Ylpön tekstitys Yö -yhtyeen superhittiin Kiitos ja kunnia.

Herra Ylppö on tullut tunnetuksi yhtyeistä Maj Karma ja Herra Ylppö ja Ihmiset.

Kiitos Ja Kunnia

Sinä hienon työsi tehneenä käyt nukkumaan
Sinä hetken rauhoitut ja olet vaan
Kaikki varmaan tahtoisi,