Paperitehtaan luottamusmiehet aloittivat Jari Huomon johdolla

19 Kuusankosken osasto 11.01.2021

Kymin paperitehtaan neuvottelevat luottamusmiehet kokoontuivat ensimmäistä kertaa uuden pääluottamusmiehen Jari Huomon johdolla 7.1.2021. Vuoden vaihtuessa vaihtuivat myös paperivaraston, A4- ja folioleikkuri alueen sekä tuotannon neuvottelevat luottamusmiehet. Kokouksessaan luottamusmiehet kartoittivat nykyisen tilanteen paperitehtaalla ja keskustelivat tulevaisuuden tavoitteista.

Paperiteollisuuden työehtosopimus on voimassa 31.12.2021, eivätkä luottamusmiehet katsoneet tarpeelliseksi aikaistaa uuden sopimuksen solmimista

-Katsotaan mitä liittokokouksessa päätetään. Lähtökohtaisesti liitto kuitenkin neuvottelee jäsentensä sopimuksen, sanovat luottamusmiehet. He pitävät vahvaa keskinäistä yhteistyötä paperiliittolaisten vahvuutena.

Henkilöstön riittävä määrä ja työhyvinvoinnin parantaminen nousivat niin ikään esiin keskusteluissa. 12 tunnin työvuoro haluttaisiin viimein kokeiluun.

Henkilöt vasemmalta: Gerbaw Byman, Tommi Bragge, Jari Huomo, Tapio Saarinen, Veli-Matti Pynnönen, Kim Joutjärvi ja Henri Koskela. Kokouksessa noudatettiin koronaohjeita. kaikki käyttivät kasvomaskeja.

Luottamusmiesten yhteystiedot löytyvät täältä.