Korona siirsi kokoukset Teams-sovellukseen

19 Kuusankosken osasto 02.11.2020

Koronapandemia pitkittyy ja hankaloittaa kokoustoimintaa. Paperiliiton ja ammattiosastojen on ollut opeteltava uudet keinot kokouksien ja päätöksenteon mahdollistamiseksi. Teams-sovellus on tullut tutuksi ammattiyhdistysväen toimijoille viimeistään kokoontumisrajoitusten myötä.

Paperiliiton Kuusankosken osaston puheenjohtaja Tommi Bragge toivoi, että korona olisi hellittänyt otettaan ja UPM:n paperiammattiosastojen 30.10.2020 pidetty yhteiskokous olisi voitu järjestää kasvotusten. Toisin kuitenkin kävi ja osastojen 19 ja 85 pääluottamusmiehet ja puheenjohtajat osallistuivat kokoukseen osastojen toimitalolta Teams-yhteydellä Braggen johtaessa puhetta kokouksessa.

”Saa nähdä, kuinka tällainen kokouksen pito onnistuu”, tuumi Bragge ennen kokouksen alkua, vaikka Teams-palaverit olivat hänelle tuttuja ennestään.

Kokous sujui hyvin, mutta kuusankoskelaisten ammattiosastojen edustajat toivoivat, että pian päästäisi jälleen normaaliin päiväjärjestykseen ja voitaisi tavata muutoin kuin sähköisten viestimien välityksellä.

Ennen kokouksen alkua kuusankoskelaiset edunvalvojat asettuivat yhteiskuvaan UPM:n koronaohjeistuksen muistaen eli maskit kasvoillaan. Henkilöt vasemmalta Tommi Bragge, Marjo Henner-Niemi, Ismo Salminen, Hannu Mentula ja Pasi Untolahti.