Paperiliiton jäsenmaksu vuodelle 2021 on 1,30 prosenttia ennakkoveron alaisesta palkasta, aloitepalkkioista jäsenmaksua ei peritä. Jäsenmaksusta Paperiliiton osuus on 1 prosenttia ja Paperityöväen työttömyyskassan osuus 0,30 prosenttia. Liiton jäsenten kokonaisjäsenmaksu muodostuu sääntöjen mukaisesta kiinteästä ja muuttuvasta osuudesta. Jäsenmaksun muuttuva osa muodostuu Finanssivalvonnan vuosittain vahvistamasta Paperityöväen Työttömyyskassan osuudesta.
Jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen. Paperiliitto ilmoittaa jäsenmaksutiedot suoraan verottajalle.
Työnantaja perii jäsenmaksun jäsenen allekirjoittaman perintäsopimuksen mukaan. Mikäli työnantaja ei peri jäsenmaksua, jäsen maksaa sen itse.
TIEDOKSI niille, joilta työnantaja ei peri jäsenmaksua palkasta vaan jotka maksavat jäsenmaksun itse:
Olethan yhteydessä Paperiliiton jäsenrekisteriin, jos et ole saanut henkilökohtaisia viitenumeroita.
Kokonaisjäsenmaksu on 1,3 prosenttia veronalaisesta palkkatulosta
Ohje jäsenmaksunsa itse maksavalle jäsenelle
Työnantaja perii yleensä jäsenmaksun jäsenen allekirjoittaman perintäsopimuksen mukaan. Jos työnantaja ei peri jäsenmaksua, jäsen maksaa sen itse. Jäsenmaksun maksutiedot saat eAsioinnista tai liiton jäsenrekisteristä.
Näin haet jäsenmaksutiedot eAsioinnista:
1. Syötä jäsenmaksulaskuriin tarvittavat tiedot.
2. Saat tilinumeron, viitenumeron ja summan.
3. Voit lähettää tiedot itselle sähköpostiin tai tulostaa.
Jäsenmaksun määrä
Paperiliiton jäsenmaksu on 1,3 prosenttia ennakkoveron alaisesta palkasta (bruttopalkka) vuonna 2021.
Aloitepalkkioista jäsenmaksua ei peritä. Jäsenmaksusta Paperiliiton osuus on 1 prosentti ja Paperityöväen työttömyyskassan osuus 0,3 prosenttia.
Liiton jäsenten kokonaisjäsenmaksu muodostuu sääntöjen mukaisesta kiinteästä ja muuttuvasta osuudesta. Jäsenmaksun muuttuva osa muodostuu Finanssivalvonnan vuosittain vahvistamasta Paperityöväen Työttömyyskassan osuudesta.
Jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen. Paperiliitto ilmoittaa jäsenmaksutiedot suoraan verottajalle.
Henkilökohtaisia tietoja lähettäessä suosittelemme käytettäväksi suojattua sähköpostia.
https://paperiliitto.securemail.fi/
Palvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä.
Ota yhteyttä jäsenrekisteriin, kun:
Näissä tapauksissa jäsenmaksua ei peritä.
Mikäli oikeutesi maksuvapauteen jatkuu, muista ilmoittaa sen jatkumisesta vähintään puolivuosittain.
Jäsenrekisteri palvelee puhelimitse arkisin klo 9-12 tai sähköpostitse jasenrekisteri@paperiliitto.fi.
Mikäli oikeutesi maksuvapauteen jatkuu, muista ilmoittaa sen jatkumisesta vähintään puolivuosittain.
Vapautus jäsenmaksusta
Jäsen on vapautettu jäsenmaksujen suorittamisesta sen ajan, jolta hän ei saa veronalaista palkkaa.
Yleisimpiä jäsenmaksuista vapautumisen syitä ovat:
Palkaton sairausaika
Kuntoutustuki
Työttömyys
Opiskelu
Vuorotteluvapaa tai muu palkaton vapaa
Äitiys- isyys- tai vanhempainvapaat sekä hoitovapaa
Asevelvollisuus, vapaaehtoinen asepalvelus ja siviilipalvelus
Ilmoita maksuvapauteen oikeuttava syy ammattiosastosi taloudenhoitajalle, Paperiliiton jäsenrekisteriin tai päivitä itse tietosi eAsiointipalvelussa. Mikäli oikeutesi maksuvapauteen jatkuu, muista ilmoittaa sen jatkumisesta vähintään puolivuosittain.
Maksuvapaa jäsenyys voi jatkua enintään seitsemän vuotta maksuvapauteen johtaneen syyn alkamisesta lukien.
Eläkkeelle jäädessäsi ota yhteyttä osastosi taloudenhoitajaan tai jäsenrekisteriin.
Hautausavustus:
Kun Paperiliiton jäsen kuolee, omainen tai muu oikeudenomistaja voi hakea hautausavustusta.
Avustuksen määrä on 170 euroa.
Perusteet: Jäsenmaksuja vähintään 3 vuodelta ja eläkkeellä olleelta vähintään 10 vuodelta.
Hakeminen: Jäsenen ammattiosaston taloudenhoitajan tai liiton jäsenrekisterin kautta.
Haettava 6 kuukauden kuluessa jäsenen kuolinpäivästä lukien.
Lähetä jäsenen ja edunsaajan tiedoilla täytetty hakulomake tai siinä kysytyt tiedot jäsenen ammattiosaston taloudenhoitajalle tai liiton toimistoon Susann Laineelle, susann.laine@paperiliitto.fi suojatulla sähköpostilla.
Palvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä.
Hakija voi itse täyttää ja tulostaa lomakkeen.
Hakemuksen voi tämän jälkeen toimittaa joko jäsenen ammattiosaston taloudenhoitajalle tai Paperiliiton jäsenrekisteriin osoitteeseen Paperiliitto r.y. PL 326, 00531 HELSINKI
Jäsenrekisteri lähettää käsittelemistään hakemuksista tiedon kyseisen ammattiosaston taloudenhoitajalle.