Jäsenedut

Jäsenyyden monet edut

Sopimusturva

Ongelmatilanteissa käänny ensin työosaston luottamusmiehen puoleen, hän vie tarvittaessa asiaa eteenpäin.

Työsuojelu

Jos huomaat työsuojelussa korjattavaa, keskustele välittömästi asiasta työnjohdon ja työosaston työsuojeluasiamiehen kanssa. Näin saat asiasi hoidetuksi tai ainakin jatkokäsittelyyn.

Oikeusapu

Jäsen on oikeutettu oikeusapuun. Sitä voi saada liitosta sääntöjen (20§) mukaisin perustein.

Jos työpaikallasi syntyy epäselvyyttä työehdoista, ota yhteyttä osastosi luottamusmieheen, työsuojeluvaltuutettuun tai pääluottamusmieheen. Mikäli epäselvyyttä ei saada paikallisesti ratkaistua, sinulla on mahdollisuus kääntyä ammattiosastosi puoleen. Ammattiosasto voi hakea oikeusapua asiassasi liitolta.

Jäsenenä sinulla on oikeus myös liiton apuun erilaisissa sosiaalivakuutusasioissa, kuten työkyvyttömyyseläke-, sairauspäiväraha- ynnä muissa vastaavissa, joita esimerkiksi kotivakuutuksen oikeusturva ei pääsääntöisesti korvaa.

Oppilasjäseniä oikeusapu ei koske.

Työtaisteluavustus

Työtaisteluavustusta jäsen saa lakkotilanteessa sääntöjen (19§) mukaisin perustein. Avustuksen suuruudesta päättää liittovaltuusto.

Lehtiseteli

Paperiliitto myöntää jäsenilleen palkansaajalehtien vuosikerran tilaukseen 16 euron lehtiedun. Edun saat käyttöösi, jos jäsenyytesi on kunnossa ja ilmoitat lehteä tilatessasi olevasi Paperiliiton jäsen. Lehtietua voit käyttää säästötilaukseen ja vähintään 12 kuukauden määräaikaistilaukseen. Yhteen tilaukseen voi liittää kaikkien samassa taloudessa asuvien perheenjäsenten lehtiedut. Edun saa painetun lehden vuosikerran tilaushinnasta, ei digi- tai näköislehden tilauksesta.

Lehdet, joita tilatessa etu on käytettävissä:

• Arbetarbladet
  • Viikko – Pohjois-Karjala
  • Uusi Aika
  • Demokraatti
  • Kansan Uutiset – Viikkolehti
  • Kansan Tahto
  • Ny Tid
  • Tiedonantaja

Jäsenkortilla saatavat edut Teboililta

Paperiliiton jäsenkortilla saa alennusta bensiinistä ja dieselöljystä 2,1 snt/litra, voiteluaineista 10 prosenttia (alle 10 litran astiat), autokemikaaleista 5 prosenttia, pesuista 5 prosenttia ja nestekaasun täytöstä 5 prosenttia.

Polttoaine-edut saa yli 300:lta Teboilin huolto- ja automaattiasemalta sekä muut tuote- ja palveluedut yli 150 Teboil-huoltoasemalta.

Alennuksen saat näyttämällä jäsenkorttisi kassalla tai syöttämällä sen kortti-seteliautomaattiin ennen maksua.
Jäsenalennuksen saa kaikilta Teboil huoltamoilta ja automaattiasemilta Teboil Express-automaattiasemia lukuun ottamatta.

Lisäksi Paperiliitto on neuvotellut sinulle erikoisedut myös hankkiessasi Teboil Maksuaikakortin. Tarkempia tietoja liittojen jäseneduista ja maksuaikakortista Teboilin nettisivuilta.

Teboilin etuasiakkaana saat näiden jatkuvien etujen lisäksi vaihtuvia ajankohtaistarjouksia. Seuraa Teboilin ilmoittelua myös Paperiliitto-lehdessä.

Turvan vakuutusedut

Paperiliiton jäsenet saavat jatkuvan 10 % alennuksen kotivakuutuksesta sekä vapaaehtoisista autovakuutuksista.
Paperiliiton erityisetuna kotivakuutuksesta korvataan matkailuauton tai asuntoauton irtaimisto 1.700 euron määrään asti.
Paperiliiton jäsenet saavat 5 % omistaja-asiakasalennuksen heti, kun ottavat Turvasta kotivakuutuksen. Alennus nousee viiden vuoden omistaja-asiakkuuden jälkeen 7 %:iin ja on kymmenen vuoden jälkeen 10 % .

Kun keskität Turvaan vakuutuksesi, saat uutena asiakkaana heti kättelyssä liittoalennuksen lisäksi yllä mainitun 7 %:n omistaja-asiakasalennuksen eli säästät vapaaehtoisista vakuutuksista jopa 17 %. Mikäli sinulla myös vanhana asiakkaana on kaikki taloutesi vakuutukset Turvassa, olet myös oikeutettu 7 %:n omistaja-asiakasalennukseen.

Uusi etu työttömille

Vuoden 2015 alusta Turva myöntää uuden edun työttömille ammattiliiton jäsenille: Jos työttömyyden aikana sattuu vahinko rakennukselle tai irtaimistolle, ammattiliiton jäsen saa kotivakuutuksesta korvauksen ilman perusomavastuuta. Omavastuuedun voi käyttää kerran asiakkuuden/jäsenyyden aikana per kotitalous ja silloin, kun ilmoitus työttömyydestä on tehty työttömyyskassaan.

Paperiliiton jäsen kuuluu myös Paperityöväen Työttömyyskassaan.

Muut jäsenedut:

Etuja lomailuun:

Paperiliiton jäsenten käytössä on kolme lomapaikkaa eri puolilla maata.

Liiton jäsen voi lomailla jäsenetuhinnoin

Rahanarvoisia etuja lomailuun tarjoavat myös:

Jäsenetuhintaisia tuotteita ja palveluja tarjoavat myös:

Katso kaikki jäsenedut tästä.