Yhdessä sopimukseen

55 Kuopion osasto 14.02.2020

Lämmin kiitos teille, jäsenet!

Jäsentiedote Paperiliitto r.y.

Paperiteollisuuden työehtosopimuksen syntymiseen kului lähes 4 kuukautta, 54 tapaamiskertaa, 1 päivä työsulkua ja 15 päivää lakkoa.

Te jäsenet paperiteollisuuden työpaikoilla kestitte koko vaikean matkan ja sopimus on nyt tehty. Osoititte, että olette valmiita taistelemaan, kun toista vaihtoehtoa ei enää ole. Paperiliiton kentän yhteistyön vahvuus tuli mitattua ja se oli sopimuksen syntymisen ehdoton edellytys: halukkuutta ja kykyä työtaisteluihin riitti.

Paperiliiton valtuusto ja hallitus hyväksyivät maanantaina 10. helmikuuta valtakunnansovittelijan sovintoehdotuksen yksimielisesti. Sovintoehdotuksen kautta syntyvä sopimus harvoin täyttää osapuolten odotuksia samalla tavoin, mihin neuvotellen pystyttäisiin. Paperiliiton linjana on edelleen etsiä ratkaisuja mieluummin sovinnon ja neuvottelun kautta, ei lakolla, sillä lakko on äärimmäinen keino puolustaa jäsenten työehtosopimuksen ehtoja.

Paperiliiton kenttä, sen jäsenet, ovat vahvuus, josta olemme ylpeitä. Jatketaan hyvin sujunutta yhteistyötä myös tästä eteenpäin.

Vahvinta on yhteistyö!

Ammattiliittosi

P.S. Sopimuksen sisällöstä kootaan tietopaketti ammattiosastoille ja luottamushenkilöille. Jos sinulla on kysyttävää, käänny heidän puoleensa.