Kurssi

Aika:23.09.2019 - 27.09.2019
Paikka:Kiljavan opisto, Kotorannantie 49, 05250 Kiljava
Katso paikka kartalla

Uudistunut kurssi antaa valmiuksia yhdistysten kokous- ja järjestötoiminnan hoitamiseen ja kehittämiseen sekä avaa järjestöjohtamisen periaatteita ja haasteita nykyajassa.

Kurssin kohderyhmänä ovat yhdistysten puheenjohtajat ja sihteerit. Tämä sisältää sekä ammattiosastot että niiden alaosastot (työhuonekunnat, jaostot yms.). Kurssille voi osallistua myös muu yhdistysjohto.

Kurssi tukee perusjärjestötoiminnan kehittämistä. Kurssi alkaa yhdistysten oikeudelliseen asemaan tutustumisella, minkä jälkeen käydään läpi mm. kokoustoimintaa, viestintää, toiminnan suunnittelua ja kokousasiakirjoja. Kurssilla tutustutaan myös järjestöjohtamisen periaatteisiin. Lisäksi tehdään erilaisia harjoituksia, jotka lisäävät mm. esiintymisvarmuutta.

Avainsisältöjä

• yhdistyksen (ammattiosaston) oikeudellinen asema ja päätöksenteko
  • kokoustoiminta: erilaiset kokoukset, kokousvirkailijoiden tehtävät, kokouksen valmistelu ja kulku, äänestykset ja vaalit
  • kokousasiakirjat: kutsut, asialistat, pöytäkirjat ym.
  • kokoustoiminnan kehittäminen
  • toiminnan kehittäminen ja suunnittelu, toiminta-alueet, tavoitteet, toiminta- ja taloussuunnitelma
  • puheenjohtajana ja sihteerinä toimiminen.

Kalenteri

lokakuu 2019