TÄRKEÄÄ Paperiliiton nykyisen jäsenen perintäsopimuksen tekeminen eAsioinnissa 12.4.2021 alkaen

17 Kotkan osasto 02.04.2021

eAsiointi 12.4.2021 alkaen

Miten nykyisen jäsenen uusi perintäsopimus tehdään tulevaisuudessa?

(Nykyinen jäsen tarkoittaa henkilöä, joka on jo jonkun Paperiliiton ammattiosaston jäsen.)

1. Jäsen kirjautuu eAsiointiin, tarkistaa omat henkilötietonsa ja päivittää ne tarpeen vaatiessa.
  2. Jäsen ilmoittaa samalla sivulla ammattiosaston vaihtamisesta, jos se on ajankohtaista. (Päiväys kannattaa laittaa uuden työn aloitusajankohdan mukaan samaksi. Jos työpaikka ei vaihdu, vaihto tapahtuu seuraavan alkavan palkkajakson alussa.)
  3. Jäsen täyttää samalla sivulla perintäsopimuslomakkeen työsuhdetietojen muutoksen kautta.
  4. Jäsenen ei tarvitse enää täyttää kaikkia perustietojaan, kuten aiemmin, sillä ne poimitaan lomakkeelle automaattisesti rekisteristä.
  5. Loput vaiheet etenevät samalla tavalla kuin uuden jäsenen mallissa kohdasta 3 alkaen.

- Perintäsopimuksentekeminen on jatkossa mahdollista niille työntekijöille, jotka työskentelevät jäsenrekisterin toimipaikkalistassa olevassa paperialan yrityksessä tai muun alan yrityksessä, jossa työskentelee enemmän kuin viisi Paperiliiton jäsentä. Muussa tapauksessa jäsen, joka siirtyy muun alan työpaikkaan töihin, mutta haluaa säilyttää Paperiliiton jäsenyyden, maksaa jäsenmaksut itse. Tämä linjaus ei vaikuta muun alan työpaikassa työskenteleviin jäseniin, joilla on jo perintä voimassa, vaan ainoastaan tulevaisuudessa tehtäviin perintäsopimuksiin.

Opastusvideo