Jäsenuutinen

Tukea ehdokkaille

Kuntavaalit sunnuntaina 9.4.2017

Tukea ehdokkaille

Kunnallisvaaleissa ehdolla olevat jäsenet voivat hakea vaalitukea.

Jos olet Paperiliiton jäsen tai oppilasjäsen ja asetut ehdokkaaksi seuraavissa kuntavaaleissa, saat ammattiliitoltasi tukea vaalityöhön. Liitto tukee jäsenehdokkaitaan 300 eurolla per henkilö.

Ehdokkaiksi hyväksytyt Paperiliiton jäsenet voivat hakea vaalitukea liitoltaan ilmoittamalla nimi- ja yhteystietonsa sähköpostilla osoitteeseen tiedotus@paperiliitto.fi. Liitä mukaan myös todistus puolueelta tai valitsijayhdistykseltä ehdokkuudestasi.

Vaaleissa on uutta sekä nimi että ajankohta. Kunnallisvaalit ovat vastedes kuntavaalit ja ajankohta on huhtikuun kolmas sunnuntai. Kuntavaalit siirtyvät syksystä kevääseen ja nykyisten valtuustojen toimikausi jatkuu ensi toukokuun loppuun.

Ehdokkaaksi vuoden 2017 kuntavaaleihin on haettava viimeistään tiistaina 28.2. ennen kello 16:a. Ehdokasasettelu vahvistetaan torstaina 9.3. Ennakkoäänestys on kotimaassa ja ulkomailla 29.3.–4.4. Koska vuoden 2017 huhtikuun kolmas sunnuntai on pääsiäinen, varsinainen vaalipäivä on poikkeuksellisesti jo edeltävänä sunnuntaina 9.4.

Lisätietoa vuoden 2017 vaaleista osoitteessa www.vaalit.fi

Uutinen julkaistu: 30.01.2017