Jäsenuutinen

Näin rekisteröidyt eAsiointiin

eAsioinnissa voit muokata jäsentietosi sekä tarkastella luottamustehtäviäsi ja jäsenmaksujasi tai hakea ansiopäivärahaa.

eAsiointiin kirjautuminen tapahtuu ilman pankkitunnuksia. Ensimmäisellä kerralla tee ensin kohta "Rekisteröidy käyttäjäksi".

Näin rekisteröidyt eAsiointiin

Jäsenten sähköinen asiointipalvelu on uudistunut. Ensimmäisellä kerralla palveluun on rekisteröidyttävä uudelleen.

Suurin muutos koskee tunnistautumista, johon ei uudistuksen jälkeen enää tarvita pankkitunnuksia.

Linkki eAsiointiin löytyy Paperiliiton nettisivuilta tai mobiilijäsenkortista. Ensimmäisellä kerralla palveluun pitää rekisteröityä Rekisteröidy käyttäjäksi -linkin kautta. Rekisteröitymiseen tarvitset jäsennumerosi ja toimivan sähköpostiosoitteen. Jäsennumerosi näet muovisesta jäsenkortista, mobiilijäsenkortista tai Paperiliitto-lehtesi takakannesta. Täytä rekisteröitymisessä kaikki pyydetyt kohdat huolellisesti.

Rekisteröitymisvaiheen jälkeen saat sähköpostiisi vahvistusviestin, joka tulee yleensä ilman viivettä. Jos vahvistusviestiä ei tule, tarkista, onko se päätynyt roskapostikansioon. Vahvistusviestissä olevaa linkkiä klikkaamalla vahvistat rekisteröitymisen ja voit kirjautua palveluun. Kirjautumiseen käytetään tunnuksena jäsennumeroa tai sähköpostiosoitetta ja luomaasi salasanaa. Jos salasana myöhemmin unohtuu, voit tilata uuden.

Katso tarkemmat ohjeet tästä (pdf)

Kirjauduttuasi voit edetä Jäsenyys-painikkeesta jäsenrekisterin palveluihin tai Työttömyysturva-painikkeesta työttömyyskassan palveluihin.

Jäsenrekisterin palvelussa voit päivittää jäsentietosi, ilmoittaa jäsenmaksuvapautusta koskevia tietoja ja nähdä maksamiasi jäsenmaksuja. Vuoden 2018 alussa palveluun tulee myös maksuominaisuus jäsenmaksun itse maksaville jäsenille, joilta työnantaja ei peri jäsenmaksua suoraan palkasta.

Työttömyyskassan palvelussa voit hakea päivärahaa, täydentää liitteitä sekä seurata tilannetietoja ansiopäivärahan käsittelystä, maksuilmoituksista ja päätöksistä. Molemmista palveluista voit myös siirtyä toiseen palveluun yläpalkin linkkiä napauttamalla.

Uudistettu palvelu avautui 23.10. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä jasenrekisteri@paperiliitto.fi. Voit myös antaa palautetta palvelusta uloskirjautumisen yhteydessä.

Tes-uutiset meiliin

Kun eAsioinnissa yhteystiedoissasi sähköpostiosoite on ajan tasalla, niin saat tietoa työmarkkinasyksystä ja jäseneduista uutiskirjeessä. Jos tiedoissasi on työnantajan tarjoama sähköposti ja puhelinnumero, kannattaa käydä lisäämässä myös henkilökohtaiset yhteystiedot. Näin viestit tavoittavat myös mahdollisen työtaistelun aikana.

Tilaamalla puhelimeesi mobiilijäsenkortin näet liittosi ajankohtaiset uutiset, jäsenedut ja tapahtumat.

Uuteen eAsiointiin

Uutinen julkaistu: 19.10.2017