Jäsenuutinen

Maailma haltuun - lue uusin lehti

Paperiliitto-lehden 07 kannen kuvasi Jussi Partanen.

Maailma haltuun - lue uusin lehti

Millainen maailmankuva on eri vuosikymmenillä syntyneillä? Tästä ja monesta muusta kertoo Paperiliitto-lehti nro 7.

Syyskuun lehden pääjuttu kertoo 1950-, 1970- ja 1990-luvulla syntyneiden maailmankuvien eroista. Kolme paperiliittolaista  Raumalta, Oulusta ja Ruokolahdelta kertoo, missä maailmassa he ovat varttuneet ja miltä tulevaisuus näyttää.

Rauman UPM:llä alkoivat yt-neuvottelut. Uhkina ovat paperikoneen sulkeminen ja 179 henkilön jääminen vaille töitä. Joka kolmas voi tulla irtisanotuksi. Oulussa Stora Ensolla vain joka kolmannella työt jatkuvat, kun paperikoneista toinen sammutetaan ja toinen muunnetaan valmistamaan kartonkia. Työt päättyvät 324:ltä työntekijätehtävissä olevalta. Muutosten takia myös kunnossapitoyhtiö Efora aloitti varautumisen töiden vähenemiseen. Yt-neuvotteluissa on vaakalaudalla on 50 työpaikkaa.

Näistä ja muista alan kuulumisista sekä työpaikkojen ammattilaisista voit lukea lisää lehdestä. Voit pysähtyä myös jumppaamaan aivojasi - oikeat vastaukset löydät näiltä nettisivuilta.

Paperiliitto 7/2019

Uutinen julkaistu: 27.09.2019