Jäsenuutinen

Liittokokous toukokuussa Liittokokous toukokuussa

Paperiliiton 22. liittokokous pidetään 17.-18. toukokuuta 2017 Helsingissä.

Samoina toukokuun päivinä pitää kokouksensa myös Paperityöväen työttömyyskassan edustajisto. Kokouspaikkana on Helsinki Congress Paasitorni.

Liiton sääntöjen mukaan liittokokous on järjestettävä joka neljäs vuosi. Liittokokous määrittää seuraavan liittokokouskauden eli vuoteen 2021 asti liiton painopisteet ja toimintalinjat. Lisäksi kokouksessa käsitellään ammattiosastojen ja hallituksen tekemät esitykset, käydään liiton ja valtuuston puheenjohtajien, hallituksen ja valtuuston jäsenten sekä varajäsenten vaalit, valitaan tilintarkastajat ja käsitellään hallituksen toimintakertomus edeltäneestä liittokokouskaudesta.

Liittokokousedustajat kootaan ammattiosastojen jäsenistä. Jokaisella osastolla on oikeus lähettää yksi edustaja kutakin alkavaa kahta sataa työmarkkinoiden käytettävissä olevaa jäsentä kohden. Tulevaan kokoukseen osallistuu 115 jäsentä. Viime kokouksessa vuonna 2013 edustajia oli 131.

Uutinen julkaistu: 27.01.2017