Jäsenuutinen

Kun terveydentila vaikuttaa työssä Kun terveydentila vaikuttaa työssä

Luottamusmiehille on tarjolla verkossa uusi koulutusaineisto Työn tukena.

Luottamushenkilöille on koottu uusi verkkokoulutusmateriaali tilanteisiin, jossa työntekijän terveydentila muuttuu. Työn tukena -koulutusmateriaali auttaa, kun työntekijän työtä tarvitsee muokata, järjestellä uudelleen tai lisätä tukitoimia, kuten ammatillista kuntoutusta.

Materiaalista saa tietoa, miten työpaikan luottamushenkilöt voivat tukea työntekijää jatkamaan työssä mahdollisimman pitkään. Koulutusmateriaaliin voi tutustua omaan tahtiin ja opiskella asiat haluamassaan järjestyksessä. Sivustolla keskitytään kolmeen teemaan: monimuotoisuuden edistämiseen työpaikalla, henkilöstön edustajan rooleihin sekä sairauden ja tapaturmien käsittelyyn työssä.

Koulutusaineisto toimii myös muistin virkistyksenä ja tuo työpaikoille osaamista varhaisen puuttumisen mallin käytössä esimerkiksi päihdeongelmissa. Jokaisella työpaikalta löytyy varhaisen puuttumisen malli, jota toteutetaan yhdessä työterveyshuollon kanssa.

Työn tukena -koulutusmateriaali

Lue lisää koulutuksesta: Kättä pidempää työssä jaksamiseen – Luottamusmiehille uusi koulutusaineisto verkossa

Uutinen julkaistu: 13.09.2019