Työtaistelu 27.1.-10.2.

Työtaistelutoimien päättäminen

Paperiteollisuuden työehtosopimusta koskevat työtaistelut päättyvät välittömästi 10.2.2020 kello 14.

Työntekijät palaavat seuraavaan työvuoroluettelon mukaiseen työvuoroonsa alkaen yövuorosta 10.2. kello 22 ja siitä edelleen aina työvuoron alkaessa. Kaikissa tapauksissa työhön paluun tai asianmukaisen esteen ilmoittamisen työnantajalle tulee tapahtua viimeistään 11.2. yövuorosta alkaen klo 22.00 tai sitä seuraavan päivätyöajan alkaessa.

Metsäteollisuuden ilmoittama työsulku sekä lakko päättyvät 10.2.

•  27.1.-10.2. Paperiliiton ilmoittama lakko
  • 10.2. Metsäteollisuus ry:n ilmoittama työsulku 12 toimipaikassa

Paperiliiton jäsenet ovat oikeutettuja hakemaan työtaisteluavustusta sekä lakon että työsulun ajalta. Tarkemmat tiedot lakkoavustuksesta

Sovittelu jatkui yli puolen yön

7.2.2020 Torstaina valtakunnansovittelijan johdolla alkaneet neuvottelut venyivät seuraavan vuorokauden puolelle.

Uusi tolppa sopimuskierrokselle

Kemianteollisuuteen tänään keskiviikkona syntynyt neuvottelutulos viitoittaa myös muiden alojen työehtosopimusneuvotteluja.

Jalostuksen työehtosopimus on päättynyt

Pahvin- ja paperinjalostusalan työehtosopimus päättyi 31.1.2020.

Vastapuolen linjaukset estävät sopimisen

Paperiliiton tes-neuvottelukunta pitää varsin valitettavana, ettei paperiteollisuuden työehdoista ole vieläkään pystytty sopimaan.

Sovittelua jatketaan maanantaina

Paperiteolllisuuden tes-neuvotteluja käydään sovittelijan johdolla seuraavan kerran maanantaina 3. helmikuuta.