Työtaistelu 27.1.-10.2.

Työtaistelutoimien päättäminen

Paperiteollisuuden työehtosopimusta koskevat työtaistelut päättyvät välittömästi 10.2.2020 kello 14.

Työntekijät palaavat seuraavaan työvuoroluettelon mukaiseen työvuoroonsa alkaen yövuorosta 10.2. kello 22 ja siitä edelleen aina työvuoron alkaessa. Kaikissa tapauksissa työhön paluun tai asianmukaisen esteen ilmoittamisen työnantajalle tulee tapahtua viimeistään 11.2. yövuorosta alkaen klo 22.00 tai sitä seuraavan päivätyöajan alkaessa.

Metsäteollisuuden ilmoittama työsulku sekä lakko päättyvät 10.2.

•  27.1.-10.2. Paperiliiton ilmoittama lakko
  • 10.2. Metsäteollisuus ry:n ilmoittama työsulku 12 toimipaikassa

Paperiliiton jäsenet ovat oikeutettuja hakemaan työtaisteluavustusta sekä lakon että työsulun ajalta. Tarkemmat tiedot lakkoavustuksesta

Jalostusalan neuvottelut alkavat

Paperiliitto ja Pahvin- ja Paperinjalostajat Jalo ry aloittavat työehtosopimusneuvottelut torstaina 13. helmikuuta.

Sovintoehdotus hyväksytty – kiky-tunnit poistuvat

Paperiliiton ja Metsäteollisuus ry:n hallinnot ovat kumpikin hyväksyneet valtakunnansovittelija Vuokko Piekkalan eilen antaman sovintoehdotuksen.

Sovintoehdotus sai jatkoajan

9.2.2020 Paperiteollisuuden työriidassa annettuun sovintoehdotukseen on vastausaikaa maanantaihin 10. helmikuuta kello 14:ään saakka.

Sovintoehdotusta käsitellään maanantaina

8.2.2020 Paperiliiton hallinto kokoontuu maanantaina 10. helmikuuta käsittelemään myöhään perjantain ja lauantain välisenä yönä saatua sovintoehdotusta.

Valtakunnansovittelija antoi sovintoehdotuksen

8.2.2020 klo 01:40 Valtakunnansovittelija antoi paperiteollisuuden työehtoneuvotteluiden osapuolille sovintoehdotuksen.